Anna

Välkommen!

Jobbhelg men först lite mys

Publicerad 2009-08-28 18:34:23 i Allmänt,

Efter 8 timmar tågresa är man rätt så mör, både i kropp och huvud. Alltid får jag höra dräpliga historier, lyssna till/studera jobbiga/lustiga människor. Ett ganska fantastiskt ressätt egentligen - Det händer Alltid nå't!

Dagens roligaste på tåget var tjejen jag satte mig mitt emot när jag klev på X-tåget i Arbrå. Hon sov men vaknade och öppnade ögonen en aning när tåget stannade vid stationerna. Tjejen hade en blå festblåsa på sig och det såg lite konstigt överklätt ut för att vara på dagtid, men jag tänkte till sist att hon ville väl bara vara extra fin. I Lingbo kliver det på en tjej som tjejen mitt emot mig känner. De börjar att prata med varandra. Då visar det sig att tjejen hade varit på partaj kvällen innan i Gävle. På vägen hem till Ockelbo hade hon somnat och vaknade först i Ljusdal. Där hade hon grabbat tag i en kille och sovit där. Tjejen var skitstressad för mobilen var bortsupen, killen hade hon tappat bort under kvällen och hennes föräldrar väntade att hon skulle komma hem på natten och hade nog ringt Interpool vid det här laget, enligt henne själv i alla fall. Det var dessutom hennes födelsedag, gissar på 18 för de pratade om körkort och om alla som nu äntligen hade fått sin lapp, och hela släkten skulle fira henne på eftermiddagen och nu hade hon värsta baksmällan.

Sitter just nu i ett hotellrum i Göteborg och tittar ut på Avenyn mellan varven jag skriver detta. Nyss stövlade två tjejer förbi på gatan uppklädda i kortkjol, blus och höga gröna stövlar a' la Tretorn (?) Nog för att det regnar men några höga gummistövlar behövs då inte ännu i alla fall.

Efter att ha blivit peppad och mer eller mindre tillsagd, av vänner och bekanta,  att föra mitt Felia-ärende vidare (se förra blogginlägget) bestämde jag mig till sist att göra detta. Vis av erfarenhet vet jag att man inte kommer någonstans på deras kundservice om man bara mejlar den så jag ringde kundservice och frågade vem som var chef över kundservice på Felias, ringde sen deras växel och bad om att få prata med honom. Jag kom fram direkt, deklarerade att jag var så uppgiven att jag inte orkar berätta allt jag varit med om och bad om att få skicka ett mejl. I mejlet bifogade jag mitt blogginlägg och berättade att jag också hade skickat en länk på facebook och att förvånansvärt många av mina 198 vänner har läst eländet och är förskräckta. Berättade också om tidigare händelser för att poängtera att detta Inte är en engångsföreteelse för mig

En timme senare svarade han mig att han skulle se till att någon kontaktade mig och berättade exakt till vilka han hade skickat vidare ärendet och bad mig att återkoppla till honom sen vilken feedback jag hade fått på detta. Sen igår har tre Teliachefer hört av sig till mig för att hjälpa till och reda ut det hela. Jag har fått många förklaringar på sånt som har varit stora frågetecken. Min döda hemtelefon är nu tillfälligt vidarekopplad till min mobil och jag har fått inloggninguppgifter till Digital-TV:n så att Storeman och Skägget kan titta på TV i helgen. Sen till veckan när jag får en Smartbox (tillfälligt slut *suck*) så ska vi höras igen för att se hur allt fungerar och hur vi går vidare. DET kallar jag proffessionell hantering av ett ärende som gick jävligt galet!

Har varit på Apoteket och köpt lite minispaprylar, på systemet och köpt vin. Snart ska jag fylla badkaret och ha en mysig stund för mig själv på mitt hotellrum

C'Ya'll!


Kommentarer

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-08-30 16:35:25

Trägen vinner!!



KRAM!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela