Anna

Välkommen!

Svensk seger rakt igenom i Finnkampen!

Publicerad 2009-08-30 19:35:33 i Allmänt,

Har jobbat hela helgen på Finnkampen med Energihjälpen. Det är alltid lika roligt att få vara med på de här arrangemangen. Den här gången var det lite väl lite folk som kom till oss. Det positiva med det var att det blev en hel del tid över till att få se lite friidrott live. Jag är ingen sportfåne men blir som besatt inne på arenan när det hettar till. Hela stämningen drar mig med och plötsligt sitter/står jag där själv och skriker och klappar händerna för att hjälpa fram en svensk eller svenska till seger. Helgen slutade med att Sverige tog flest poäng rakt igenom - damer, herrar, flickor och pojkar - en helt gulblå seger till finnarnas förtret.

Har nyss kommit tillbaka till hotellet. Ska strax leta mig något att äta och sen blir det lite slöande på hotellet. Det var ingen idé för mig att åka hem idag. Då hade jag fått byta tåg fyra gånger och kommit hem nästan 12 timmar senare, dvs tidigt i morgon bitti, så istället sover jag här en natt till, äter en hotellfrukost till innan det bär av hemåt i morgon vid 9-snåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela