Anna

Välkommen!

Det är härligt med en öm kropp ibland!

Publicerad 2009-02-28 10:16:39 i Allmänt,

Igår var det svårt att hålla fokus på jobbet när det var så härligt väder ute och jag visste att både Skägget och barnen var i slalombacken och hade det underbart. Dessutom stod nya skotern hemma och hummade så att jag hörde det ända till jobbet, "Kom hem.... kom hem... kom hem...", hummade den. Oj, vad sakta tiden gick kan jag säga!

16.15 exakt lämnade jag arbetsplatsen och begav mig hem till snabb matlagning, skjutsning av tonåring till kompisar och sen åkte utekläderna på. Lilleman följde med mig och Skägget ut på skotertur. Först blev det en vända upp till Koldemobacken där vi tände lite eld och karvade rökt korv. Sen drog vi iväg på en flera timmar lång tur och det känns i kroppen idag kan jag säga. Är stel och mör efter att ha kört den lilla fräsaren till maskin jag har införskaffat men jäsiken vad skoj det var! Jag är gladeligen stel och mör när man kan ha så roligt.

Kvällen avslutades med Gin & Tonic tillsammans med Skägget och vänner som varit med på turen.

Idag skulle jag ha varit till Knåda för att leta nya slalompjäxor så att även jag kan prova på skidåkning igen. Det är många år sen sist jag åkte och är nu så sugen på att få ge mig upp och kasta mig utför. Tja... kasta och kasta, det kommer väl snarare att se ut som Bambi på hal is men det bjuder jag gladeligen på.

Nä nu ropar lillskotern på mig igen, "Kom ut! Kom ut! Kom ut!"

Ja, jag kommer!

Kommentarer

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-02-28 12:29:15

Där ser man! Tack för svaret. Fick pisk att jag kallade Four Roses för whiskey igår. Det är en bourbon.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela