Anna

Välkommen!

Ena dagen vitt, nästa svart...

Publicerad 2009-07-31 18:51:11 i Allmänt,

Det har varit en enda storm av känslor upp och ner de sista två dagarna. Igår var jag till Gävle i härligt väder och på kvällen gick vi på konsert på Orhalla - den flytande kulturscenen i Orbaden - på Team Hanna med vänner. Kvällen blev helt klart över förväntan. Kören sjöng otroligt samstämigt, Nanne dansade och sjöng på som den värsta Tina Turner och Andreas Johnsson förgyllde den kvinnliga delen av publiken, inte alla men många.

Jag filmade när de sjöng Arian Nessun Dorma. Det låter inte på långa vägar lika bra som på riktigt men det blev skapligt ändå.





Idag var jag och Skägget hem till Segersta för att vara med på Min älskade kusins sambos begravning.
Det blev en väldigt rörande men också ljus och vacker begravning till trots. En man sjöng vackra sånger, det var ljusa tal om tro, hopp om framtiden men samtidigt är det enormt jobbigt att säga farväl till någon som bara har levt sitt halva liv ännu. Hela begravningsakten avslutades med Marie Fredrikssons "Tro".

Dagen har flödat av genuin kärlek och värme. Inte ens prästen klarade av att hålla sig neutral. Hans röst sprack oavbrutet då han talade till oss alla. De små döttrarna tog hela begravningen väldigt bra och det tröstade mig väldigt mycket mitt i allt elände.

I morgon väntar en ny dag och nya möjligheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela