Anna

Välkommen!

Ny dag, ny sol

Publicerad 2009-06-27 01:31:09 i Allmänt,

Idag när jag vaknade kändes det lite bättre mot för igårkväll.


Tog det lugnt inomhus och poade på lite med inomhussysslor. Var lite solbränd sen gårdagen då jag latade mig en hel del utomhus. Lånade bilen av svärfar för en snabbtur till Söderhamn. Han har, precis som jag skref tidigare i veckan, ingen AC så den här gången tog jag med badkläder också och så drog jag ut till Stenö för ett bad, innan jag satte mig i den glödheta bilen och åkte hem igen. RIKTIGT skönt kan jag säga!

Väl hemma var jag genomsvettig och efter cykelturen från svärfadern och hem var jag ännu svettigare. Svidade om till badkläder och gick ut till poolen. Den visade 24 grader - ljummet och skönt! Ringde ungarna och meddelade status på vattentemp. Det tog max en kvart så var de här båda två och badade för fullt. Vi badade alla tre tills poolen föll i skugga från träden på granntomten. Då gick vi in och satte på en film och mös lite med fredagsmys som jag i all hast fick hoja iväg och köpa. Lilleman ville absolut stanna kvar så då bestämde vi så.

När Storemannen hade åkt hem började jag att stryka lite kläder som jag ska ha med mig i morgon då jag åker till Gotland för att jobba med Energihjälpen. Hörde då något som brummade väldigt nära huset och sen en bildörr som smällde igen. Tittade ut och såg Herr Järnkrok skymta till. Det knackade på dörren och in klev inte bara Järnkroken utan Kenny också! Mycket älskvärt besök må jag säga! =) Så nu har vi suttit och pratat bort några timmar, både gamla och nya minnen och det förgyllde min dag, absolut.

Nu har jag äntligen packat färdigt och ska nu gå och krama kudden för nu är jag trött.

Godnattkramar till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela