Anna

Välkommen!

Bakfull 7/24

Publicerad 2009-03-26 07:04:55 i Allmänt,

Passar på att skriva medans jag kan. I tisdags började jag på simkursen jag tidigare har berättat om och det var ta mej sjuttsingen det roligaste jag har gjort på länge! Redan när passet var slut längtade jag till söndag då nästa pass blir av.

På onsdag morgon vaknade jag tidigt, långt före klockan ringde. Till sist gick jag upp, gjorde mig i ordning och åkte till jobbet lite tidigare, för jag hade ju ändå en hel del att göra inför den kommande arbetsdagen. Hade ett veckomöte med teamet och kände mig på strålande humör. Skulle sen ha ett målsamtal med en av mina anställda och då plötsligt blir jag så yr. Hela världen snurrar och yrseln gör mig illamående. När jag går så drar hela kroppen åt vänster. Min första tanke var att jag nog bara är trött eftersom jag sov så få timmar så jag genomför samtalet men yrseln blir bara värre och värre så när vi är färdiga tar jag mina saker och åker hem. Spykänslorna blir bara värre och värre och jag tror att nu åker jag på vinterkräksjukan men jag lyckas hålla mig från att spy och lägger mig ner och håller mig fast i sängen för det känns som att jag ska trilla ur sängen.

Lyckas somna till sist och sover ända till efter kl två på eftermiddagen. När jag vaknar känner jag ingen yrsel alls så glad i hågen kastar jag mig ur sängen för att ta nya tag. Väl uppe på fötterna kastas jag nästan in i väggen - yrseln är kvar och jag fick snällt lägga mig ner igen. I samma veva ringer min chef som blir orolig och beordrar mig att ringa till läkare, så långt hade inte jag täntk själv, och turligt nog fick jag en tid inom en timme. Maggan kom hit och skjutsade mig till HC och efter bara några minuter konstaterades det att jag har fått virus på balansnerven. Så nu är jag sjukskriven i tre veckor. I bästa fall har det gått över på den tiden, i värsta fall kan jag få dras med det här i upp till sex veckor! Det känns som att man är konstant bakfull, alla timmar på dygnet, alla dagar i veckan - inget skoj alls!


Nu ska jag lägga mig ner igen och vila

tjipp tjopp!

Kommentarer

Postat av: Märy

Publicerad 2009-03-26 08:10:53

Ja utmanar dej på min blogg!

Postat av: Märy

Publicerad 2009-03-26 08:33:11

Hmm ja men virus på balansnerven hade fick John oxå då han va på älgjakt i Tandsjöborg! Han trodde han skulle dö han! Men de va ju som tur var inge falit som de verkade!

Sen sa fredde att de va nån han kände som blev så på älgjakten oxå...

och när john jaga hemma så blev "Grisen" lika på passet haha funderade om de va nån jaktsyndrom de där!



Men du har inte vare ut å jaga nått på sistånde va e? hihi



Krya på dej!

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-03-26 22:07:39

Men jösses! Kan man få virus där oxå?

Postat av: Kicki Ljung

Publicerad 2009-03-27 20:03:52

Men fy vad otäckt med yrseln :-( Hoppas du fått nån medicin eller nåt så du slipper de värsta attackerna.

Krya på dej! Kram, Kicki....

Postat av: Anna

Publicerad 2009-03-27 20:08:37

Tack Kicki. Nej någon egentlig medicin finns inte, bara att vänta ut att viruset ger upp... man kan ta åksjuketabletter för att klara det värsta men det är det enda också...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela