Anna

Välkommen!

Mindfulness - Här och nu

Publicerad 2009-05-26 20:28:01 i Allmänt,

Åkte till Järvsö i morse för en halvdags föreläsning med Ola Schenström om Mindfulness, att lära sig att leva i nuet. Det var riktigt intressant, även fastän jag redan "visste" så mycket av det hela redan. Först när jag såg karln tänkte jag att det skulle bli långa timmar på förmiddagen men när han så öppnade munnen och började tala fick han genast min fulla uppmärksamhet. Han kommer med många enkla och konkreta tips om hur man kan ändra sin vardag. Rekommenderas varmt om han dyker upp nära dig.

Eftermiddagen blev tung. Efterdyningarna från föreläsningen som malde i mitt huvud tog det mesta av min kraft så när det var dags att gå hem för dagen kände jag mig som en våt, sladdrig trasa hela jag. Såna dagar är det så lätt att det går fel hemma sen, bara för att man inte orkar med, för att man vill vara ensam en liten stund och bara få ladda upp igen. Det höll på att gå illa men så när vi lagade mat tillsammans kände jag att jag landade och kom till sans i sinnet - Skönt!

Lilleman har gjort en praktikdag på Roys Grill och Café nere i Bollnäs idag så han är också urlakad, men han verkar ha haft det bra idag och fått göra mycket. Bland annat hade han diskat och serverat och hjälpt till med att baka. Jag gissar att han gillade baket bäst - han tokälskar att baka. Om den lille gynnaren har tråkigt kommer ofta frågan: "Kan jag få baka?"
sorgligt nog har jag det sista halvåret inte varit en särskilt duktig eller pigg mor så jag har ofta sagt nej, men en annan dag. Det ska det bli ändring på nu!

Nedräkningen har börjat. Om åtta dagar går jag på semester. Har inte hunnit med att känna det själv då jag blev tvungen att ändra min semester för bara några dagar sen. Det var en frivillig ändring då jag blev erbjuden att åka på ett jobbuppdrag V.27 till Visby, något jag absolut inte vill missa. Det var mitt i min semester så nu tidigarelade jag den och det känns bara otroligt skönt.

Nu blir det kvällsmysning med Lilleman, Storeman och Skägget

Tjipp tjipp!

Kommentarer

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-05-28 09:33:29

Den finns att ladda hem på PirateBay.

90s-EttforsvarstalSweAudioDivX" rel="nofollow">http://thepiratebay.org/torrent/4914189/The90s-EttforsvarstalSweAudioDivX

Postat av: Angelica

Publicerad 2009-05-28 20:37:04

En blivande bagare i familjen kanske :) Ja, det ser inte bättre ut :) Fast i helgen ser det ut att bli fint :) Ja, vi får försöka boka in en kväll, helgerna räcker ju aldrig till på sommaren. Tycker att man borde införa en extra helgdag på sommaren :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela