Anna

Välkommen!

FredagsLan och pizzabak

Publicerad 2009-11-28 00:10:40 i Allmänt,

Idag är det fredag. Jag fick möjlighet att flexa ut lite tidigare från arbetet. Har inte kommit hem i rätt tid nästan en enda dag den här veckan så det var skönt att kunna gå tidigare en dag i alla fall.

Min bonustid ägnade jag ICA i Arbrå. Där strosade Skägget och jag runt för att plocka ihop ingredienser till pizza åt 4 tonåringar och oss två - ett helt regemente med andra ord. Trots att vi säkert gick tre varv fick Skägget åka tillbaka och fylla upp förrådet med bla mer jäst då vi insåg att pizzadegen inte skulle räcka. I skrivande stund håller jag på med pizza nr 4, denna gång ännu en i långplåtsformat. Har tidigare ikväll gjort 1 långplåt och två stora runda pizzor.


__________________________________________________________________________________________

Sjuk humor är en av anledningarna till att jag älskar min Skäggige fan så pass mycket. Ikväll när Skägget hade gått ut för att åka iväg och kompletteringshandla stod jag i köket och lade av värsta nysningen. En stund senare kommer ett sms på mobilen. När jag öppnar meddelandet var det från Skägget och det enda som stod var "Prosit"

Annat är hans omtanke. Om jag är riktigt pisstrött en vecka kan jag komma hem på fredageftermiddag för att upptäcka att han har städat eller tvättat undan tvättberget, bara för att han vet att jag upplever det som ett irritationsmoment men inte kommer att orka ta itu med det.

Sen gillar jag när vi tittar på humoristiska filmer/serier och rollkaraktärerna gör pinsamma grejer och Skägget bara inte kan titta, utan gömmer sig i huvan på luvtröjan och skrattar besvärat.

LOVE

____________________________________________________________________________________________


Får se när jag får sova inatt. Tonåringarna Lanar på övervåníngen. Egentligen är det ganska lugnt men det är lite svårt att somna när det rätt vad det är kommer ett  "MEN SKJUUUUUUUUT NU DÅ!!!!" eller liknande så djupsömnen infinner sig nog när de har somnat skulle jag tippa på.

 Nu ska jag och Skägget slötitta lite på Morgan Pålsson-filmen

Tjipp tjipp!

Kommentarer

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-11-28 12:31:44

"Prosit", hahaha! Jag höll på att smälla av. Han är för jävla härlig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela