Anna

Välkommen!

Mycket aj och gnäll har det varit...

Publicerad 2009-11-26 21:41:55 i Allmänt,

På tisdag morgon vaknade jag av att det kändes konstigt i ryggen. Satte mig upp efter att ha snoooozat ett antal gånger men fick lägga mig ner igen. Smärtan var enorm. Provade än en gång och lyckades då komma på fötter. Efter en natts sömn pockar vissa behov på liksom. Ojade och ajade mig ner i sittande position på porslinsstolen och insåg att jag inte kunde tömma någon blåsa. Det gjorde så ont att allt låste sig.

Stapplade tillbaka till sängen där Skägget som en räddande ängel svingade fram linimentet och strök på samtidigt som han i samma veva värmde på vetekudden. Låg en halvtimme till och försökte igen. Den här gången gick det lite bättre. Behövde dock hjälp med duschen. Tyckte det gick så pass bra att jag skulle försöka mig på en jobbdag. Hade dessutom ett viktigt besök så jag ville verkligen ta mig iväg.

Skägget skjutsade mig till jobbet och på den löjligt lilla sträckan mellan hem och arbete drog ryggen ihop sig så att jag var alldeles gråtfärdig. Tårarna rann när jag klev innanför dörren och det gick inte att låtsas som att allt var okej. Tack och lov har vi den fantastiska förmånen att ha en massör några gånger på jobbet och det här var just en sån dag. Änglarna måste dessutom ha tänkt på mig för första tiden hade varit upptagen, men någon hade strukit den och tiden blev min. Efter massage kunde jag hjälpligt sitta på stolar igen så jag var otroligt tacksam över vår fantastiska massageförmån må ni tro! Idag är jag nästan helt och hållet bra i ryggen igen.

Ikväll missade jag min bokföringskurs. Det var vaccinering på jobbet idag och hos mig finns några riktigt spruträdda som jag bara inte ville lämna ensamma. Det medförde att det blev för sent att åka på kurs men jag får se till att läsa ikapp så att jag kan hänga med nästa gång. Istället fick vi tid att åka hem till Tobbe och Theresia som för fem dagar sen fick sin lilla Elma och hon var en riktig sötnos där hon låg och sussade på mammas mage!

Vintern verkar än så länge utebli och jag som längtar så efter att köra skoter igen... Men ett är då säkert, rätt vad det är blir det i alla fall kallare och vägarna blir hala. Då kommer vi snart att få se saltbilarna längs med 83:an igen

Tjipp tjipp!

Kommentarer

Postat av: Jenna

Publicerad 2009-11-27 22:51:57

Ååå tack alltid lika kul att höra att man är duktig! Wiie, jag har unnat mig som fan nu. Haha ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela