Anna

Välkommen!

Äntligen helg

Publicerad 2009-10-24 13:40:04 i Allmänt,

Det är tamejsjutton de gånger man inte alls är sugen på festligheter som det blir som roligast! Igår var vi bjudna på fest. Jag har haft en ganska hård och jobbig vecka, kände mig urlakad och irriterad när jag kom hem och ville helst flyta ut i och över hela soffan och sen stanna där resten av helgen.

Jag hann bara komma hem så vände det. Skägget hade varit och pratat med lokalhaket under dagen om att fixa till något extra. När vi kom dit fick vi de mest perfekta köttbitar jag har ätit på mycket länge! De smälte i munnen och smakade gudomligt! Till det vin och trevligt sällskap i form av min gubbe gjorde att jag smälte lika fort och lätt som köttet i munnen. Det här har förövrigt varit en riktig gormetvecka. I onsdags var jag med mina arbetskollegor på Järvägs i Ljusdal och fick då en helt fantastisk kräftsoppa till förrätt och en perfekt Tournedos till varmrätt.

Efter middagen åkte vi hem, svidade om, drack en G&T och så iväg på fest hos Helena. Trevligt värre var det. Sent på kvällen drog hela gänget iväg på det andra lokalhaket där vi drack öl vrålade med i trubadurens låtar och hade allmänt sköj! När de stängde ville vi inte att kvällen skulle vara slut så ett helt gäng följde med hem till oss där vi drack några öl till, spelade gamla sköna låtar. Våra efterfestare var dock inte lika pigga som Skägget och jag så vid fyrasnåret i morse försökte vi tala om att festen var slut men de hade liksom droppat av och knoppat in lite varstans i huset så till sist gick vi och lade oss med tanken på att de säkert hittar ut själva och de gjorde de för när vi vaknade hade alla gått.

Skön låt som man inte lyssnar på ofta längre (ska helst lyssnas på i surroundljud och på hög volym):




I torsdags var jag på min första kurskväll i bokföring. Vi körde balansräkning och för första gången någonsin förstod jag äntligen lite mer än tidigare! jag gick ekonomisk på gymnasiet och kunde då inte begripa hur kredit ibland kunde vara en ökning och inte en minskning. Nu känner jag mig riktigt taggad för nästa tillfälle faktiskt så får vi se hur kaxig jag är då.

Veckans favoritklipp blir definitiv de här coola bebisarna! Kan inte få nog av dem =)





Kommentarer

Postat av: Angelica

Publicerad 2009-10-24 18:32:14

Trevligt trevligt! Fester brukar ju oftast bli roligast när de är oplanerade och spontana. Inför planerade fester har man alltid förväntingar som inte slår in och så blir man bara besviken :)



Fortumshopen? Va ä därå?? :)

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-10-25 23:14:07

Ja det lär bli ett företag av något slag. Arbeta för sig själv passar mig perfekt. Det är bara lån som ställer till det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela