Anna

Välkommen!

Timing is the thing

Publicerad 2009-09-29 19:08:17 i Allmänt,

Ibland känns det jobbigt då nästan allt man gör eller säger uppfattas fel och och så blir allt ett enda stort missförstånd. Det tar så infernaliskt mycket energi för ingenting (jo någonting var det men det blev alldeles för stort och kostar alldeles för mycket mer än det smakar) och så lämnar man bara en tom, konstig känsla efter sig. Ännu jobbigare blir det när någon går omkring och är fly förbannad på en, utan att man har den blekaste aning om varför och vid frågan vad det är som är fel bara får svaret att det borde jag veta själv. Borde veta själv, hm.. .ja jag är ingen tankeläsare, även om gudarna ska veta att jag så väl skulle vilja ibland hos vissa människor. Det går väl över hoppas jag...

Något som inte går över är min alldeles påkomda känsla av att jag bara måste gå och se nästa film av Ulf Malmros - Bröllopsfotografen! Inväntar premiär med spänning och sen bär det av in i biomörkret.


Till och med Pölsa pratar om Bröllopsfotografen


Nu ska jag iväg i ett ärende så att jag kan få kvällsfrid sen, förhoppningsvis

Tjiopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela