Anna

Välkommen!

Partylajt, rödvin och slalomåkning

Publicerad 2010-01-30 20:10:13 i Allmänt,

Igår slutade jag jobbet lite tidigare för att hinna göra iordning kvällens tilltugg. Det var dags för ett partylite igen. En timme innan det började fick jag fem återbud på raken. Känns inte så skoj när jag vet att säljaren åker nästan ända från Kilafors och så kommer det några få. Vi blev i alla fall 6 stycken innan det var färdigt och försäljningen blev bra så jag fick köpa produkter för hela 982 kr!

Efter partyt blev det lite minifest. Döttrarna hade tagit med sig en ungpöjk - Ante - som var jättetrevlig. En gäst, en mamma som inte är ute så ofta tyckte det var så gott med vin att hon däckade inne på toaletten och blev kvar där tills det var dags att gå hem. Idag när jag tittar på korten från igår så inser jag att hon nog däckade mycket tidigare än vad jag trodde för hon är inte med på ett endaste kort från kvällen!

Sandra, Lillemans nyaste syster, spelade både airhockey och Super Mario med honom. De kivades och slogs som värsta äkta syskonen! Lilleman skrattade så mycket att han kiknade ett flertal gånger. Sen långt innan var det bestämt att Lilleman skulle åka slalom i Koldemobacken med sin pappa och bonusmamma. När Sandra hörde att de skulle åka slalom så ville hon också följa med så de bestämde att hon och Lilleman skulle åka istället. Lilleman trodde inte på henne och sa att han minsann skulle ringa henne tidigt och terrorisera henne.

I morse strax efter åtta hörde vi Lillemannen prata i telefonen. Sen gick han ner och åt frukost och sprang tillbaka upp igen. Mobilen ringde på nytt och därefter hörde vi hur Lillen sprang ner i källaren och kom upp med en lättnadens suck. Skägget och jag frågade vad han gjorde och han svarade: "Sandra ringde och sa att det är -20 grader ute men att vi SKA åka slalom i alla fall så jag sprang ner i källaren och kollade så att alla grejerna var okej". Vid tio-halvelvatiden hämtades Lilleman upp av Ante och Sandra och så drog de iväg upp till backen alla tre.

Skägget och jag stoppade i oss frukost och drog sen upp till backen vi också. En stund senare dök Lillemans pappa och bonusmamma upp på skoter. De hade ringt på morgonen för att säga att det är för kallt att åka slalom så de ville ställa in. Men det blev visst spännande att se vilka Lilleman åkte slalom med så då tog de skotern dit istället...


Lilleman å Sandra              Lilleman å Märy
      











Efter slalombacken åkte Tutte Familia till Corner och stöpte i oss en varsin Pizza. Därefter drog alla ungdomar, utom Lilleman, hem till Sandra så nu sitter vi här hemma och myser inne i värmen efter nästan en hel dag ute i kylan. I morgonbitti ska jag iväg och klippa håret. funderar på om jag ska köra samma frisyr en tredje sväng eller om jag ska klippa något annat. På dan sen blir det nog lite skoteråkning. Sist vi var ute och åkte i veckan hade det kommit några decimeter nysnö. Det var bara att stå och åka. gjorde misstaget att sitta ner i ett trångt parti så ena skidan gled naturligtvis utanför leden och rätt ner i den lösa djupsnön. När jag klev av maskinen stod jag i snö nästan upp till midjan! Var helt mör i ben och armar och kroppen var marinerad i svett då vi kom hem men det känns så skönt att fått jobba lite slut på kroppen! Få se om det blir åkning på sladdade leder i morgon eller om det blir mer spårkörning

Nu ska jag ta mig ett glas vin och njuta av lördagsfriden.

Kram till alla lördagsfirare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela