Anna

Välkommen!

Söndag och mitt huvud känns tungt

Publicerad 2010-01-24 13:28:14 i Allmänt,

I fredags fick Skägget ny budkörning igen. Han skulle leverera grejer i Trögstad, Norge, en nätt tur på 102 mil ToR. Jag följde med som sällskapsdam så att han skulle hålla sig lite mer pigg och alert under resan. Vi började vår resa med att stanna på Max och äta då ingen av oss hade ätit just nå't under dagen. Jag hade fått i mig en halv Grekisk sallad och det var det enda under hela dagen, så jag slafsade gladeligen i mig ett mål innan vi drog. Fulltankade magar och bensintank drog vi iväg. snön vräkte ner och Rävar och andra djur höll sig hellre på den plogade vägen istället för i skogen så det gällde att vara på sin vakt hela tiden. Vi tuggade på lite godis, drack vatten och hade det bra, men det kändes konstigt i magen hela tiden. Strax ovanför Torsby blev det tvärnit för mig. Skägget fick akut bromsa in och jag kasta mig ur. Där i mörkret längs med vägen tömde jag ur allt innehåll ur magen och sen blev det bara vatten för mig restan av natten. Har insett att det är skonkost som gäller för mig ett tag framöver. Hade redan börjat med att byta ut vanliga mjölkprodukter mot låglaktos/laktosfritt för att skona mig lite men nu blir det ett snäpp hårdare så att jag kommer på banan igen. Fet och stark mat ska undvikas å det grövsta då det är det som gör mig så krasslig.

Annars hade vi som vanligt när vi är ute och reser så har vi rätt roligt och skrattar åt och/eller spånar kring ortsnamn. Några vi såg under den här resan: Aplungsby - Tror inte jag skulle vilja bo där, Renstaden - där finns ingen skit (inga älgar heller för den delen), Svenneby - helsvenskt rakt igenom, ja ni fattar va? De roligaste spåningarna och namnen har jag tyvärr glömt. 

Klockan var efter tio på lördagmorgonen när vi landade i Arbrå igen. Arbrå Skoterklubb hade träff uppe vid vindskyddet längs med Harsaleden där de grillade korv och kolbullar men vi orkade inte åka upp, utan duschade och lade oss för att sova en stund. Strax före fyra på eftermiddagen väcktes vi av telefonen och passade då på att försöka vakna till liv. Det hade tydligen varit en 35-40 skotrar på träffen i alla fall så det var ju jätteroligt!

På lördagkvällen var vi bortbjudna till Skäggets brorson som hade födelsedagsfest med bastubad och badtunna och så hade han utlovat att vi skulle få smaka på goda singelmalter. Pöjken har hur mycket Whisky som helst. Varje resa han har gjort så har han köpt på sig nya flaskor så det är sanslöst många sorter han har. Vi bestämde oss för att gå dig men skippa bad och bastu då jag är brakförkyld och Skägget är på väg åt samma håll. Innan vi kom iväg dök först Märy och Johnna hit och sen stund senare kom Hanna och Mattias för att köpa lite vin av oss då de var vinsugna. Johnna och Märy skjutsade oss upp till brorsonen och blev kvar där med oss en lång stund. Hos brorsonen var det full fart och verkligen jättetrevligt. Synd att jag var så hängig, annars hade jag kunnat stanna hela natten. Istället tog vi det väldigt lugnt, sippade på några goda whiskysorter och hade det småmysigt. Tyvärr smakade all whisky lika för mig, typ inget alls, inte ens Laphroaigh som är så rökig så jag insåg att det inte var någon idé att bjuda mig på någon finwhisky och lade ner det efter en stund också. Dock visade jag ungdomarna hur man skulle göra i Singstar. Lyckades klå den bästa av dem! *L*

Idag skulle vi egentligen ut på skotertur med Micke och Lena men jag valde att stanna hemma. Måste försöka kurera mig så att jag orkar jobba. Skägget drog i alla fall iväg med dem så här sitter jag och är lite avundsjuk, men inser att jag behöver vara hemma om det ska bli någon ordning på mig någon gång.

Nu är det inne att gå naken




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela