Anna

Välkommen!

Snart åker vi på semester på semestern :D

Publicerad 2010-06-23 17:50:21 i Allmänt,

Nu är det inte långt kvar. Natten mot lördag lyfter planet som tar mig, Skägget, Lilleman, Uffe och Lille A till Alanya, Turkiet där vi ska sola, bada, äta och dricka gott en vecka. Det var längesen jag åkte på solsemester så det känns nästan som att man är nybörjare på det igen =)

Lilleman är överlycklig och roligast av allt är att Uffe bestämde sig för att följa med oss med sin son som är lika gammal som Lilleman så nu har han en lekkamrat på resan också!

Har fått en riktig eländeshosta. De två senaste nätterna har jag hostat oavbrutet i flera timmar så att jag spyr slem och tårarna sprutar. Var till HC igår då jag vet att jag behöver få hostmedicin som är både luftrörsvidgande, slemlösande OCH hostdämande samtidigt då jag har problem med bronkerna sen födseln. Får jag inte den så bildas det ofta bakterier i slemmet som sen utvecklas till lunginflammation. Det är bara det att min polske läkare tycker att Den hostmedicinen inte är bra för mig som har bronkit/astma. Jag ska istället ta kortisoninhalationer 4ggr/dag (Pulmicort) och OM det sen utvecklas till lunginflammation, DÅ ska jag ta kontakt med dem och få pencillin istället OCH just den hostmedicin jag talar om. Förstår inte alls logiken - gör ni??
Så nu kör jag med Bromhexin och Noskapin och hoppas på att jag får sova lite inatt i alla fall.

Skägget har tagit med sig gamla fotoalbum hit från den tid då han var ung. Jösses som jag har skrattat över att se Arbråpolare i både 70- och 80-talsutstyrslar! Skägget ser faktiskt äldre ut på de bilderna än vad han gör idag. Få se om han lägger upp några bilder på Facebook något tag framöver.

Hur det skulle se ut om olika företag sponsrade kondomer

Var det nå'n som såg mig tro??

Vad skulle Mc Gyver gjort?

Kreativ snubbe som behövde en tvagning

Få se, vart är bruden någonstans? Visst dras ögonen bort från bruden?

The meaning of Life

Jobbhiearki

Är detta orsaken till varför Kny blir så bakfull jämt??

Vad är det de säger på dagis? Om ni inte tror på allt barnen säger om oss så lovar vi att inte tro på allt de säger om er

Kommentarer

Postat av: Kenny

Publicerad 2010-06-24 11:03:03

Åh snälla lägg ut bilderna på Skägget. Det tillsammans med att man blivit pappa är nog årets händelser =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela