Anna

Välkommen!

I'm Crazy like a fool!

Publicerad 2010-03-28 17:34:38 i Allmänt,

Sitter här alldeles sliten efter det som skulle bli en självvald, stillsam och lugn helg som istället blev helgen med värsta röjet och stora umgänget. Mitt på da'n messade dotra och frågade om vi ville följa våra döttrar på Trubadurkväll på Corner. Hade ingen stor lust men sa till sist ja efter överläggning med Skägget och en överenskommelse om att gå hem tidigt. Skägget hade möte kl 12 på lörda'n och jag behövde handla till 50-årsfesten nästa helg.

Naturligtvis blir det aldrig som man tänkt sig. Dryckesintaget blev mer än vi tänkt oss och natten senare än beräknat, men faktiskt skapligt tidigt om man jämför med vinterns alla festhelger. Trubaduren på Corner var det mest bedrövliga jag har upplevt på mycket länge. Han var superduktig på att spela gitarr men värdelös på sången och dessutom kunde han inte så många låtar så under den tid vi var där fick vi höra samma låtar en par tre gånger. Men vi hade väldigt roligt ändå, speciellt innan vi gick ut. När döttrarna kom hit hade jag preparerat toaletten precis som Heidi gjorde på Svenska Hollywoodfruar - genom att lägga en ros i toaletten så att det ska bli extra vackert. Det blev många garv över den där under kvällen!

Fastän vi drack skapligt måttligt var vi båda slitna på lörda'n. Skägget hade svårt att ta sig till mötet i tid och jag kom inte ner på stan förrän runt ettiden och det var nog tur för det var ballonglördag på stan, knökfullt med fölk med andra ord! Hade turen att hitta direkt vad jag letade efter så på mindre än en timme var jag klar med mina göromål. Sen fick vi gå och vänta en stund för Skägget skulle träffa en köpare på traktorn. När affärsdealen var gjord åkte vi hem och köpte kebab och lade oss i soffan en stund innan vi skulle iväg på nästa tillställning som vi tackade ja till när vi satt på Corner på fredagkvällen.

Dagens inköp:



Strax efter sex på lördan åkte vi upp till Roy och Tina för lite fest innan vi skulle iväg på den stora happeningen i Bollnäs denna afton - Boney M. Roy och Tina bjöd på vin och himelskt goda ostar med kex, frukt och gott gott! Det blev mer vin, Irish Coffee och ren whiskey. Döttrarna kom upp till Roy och Tina de också. Sen fortsatte kvällen i den stilen nere på Tuppens också. Jag träffade massor med bekanta ansikten, dansade järnet så som jag inte har dansat på länge och hade görskoj!! Boney M var lite av en besvikelse. Inte för att det inte var bra utan för att det var helt andra artister. Sångaren var ju yngre i går än vad han var för 20 år sen, men det var roligt och okej i alla fall.

Idag är jag rasslig och hes, som om jag skulle ha rökt hela kvällen. Tror det var rökmaskinen som gjorde det på mig för jag stod och dansade för fullt när hela dansgolvet svämmade över av rök. Det gick inte att se en endaste meter framför sig. Känner mig hemskt sliten också för det blev inte den där sova-ut-helgen som jag hade tänkt men får helt enkelt se till att lägga mig i tid de kommande dagarna nu när jag inte har några kvällsaktiviteter inbokad. Skägget blev uppringd av en kompis igår kväll när vi satt hos Roy och Tina och han hade en veckas jobb åt honom så kl 15 idag drog han iväg till Storlien och kommer inte hem förrän kvällen innan vi ska till Norrköping. Är så Glad över att det blir lite fler småjobb här och där nu så att han får komma igång igen.





Den här låten tycker jag är himla skön - Rumänske Edward Maya med Vika Jigulina, Stereo Love.

Kommentarer

Postat av: Kenny

Publicerad 2010-03-29 19:53:19

Jaaa men va fan. Man ska ha roligt för pengarna (som man ibland inte har), haha.



Skön låt den där Stereo Love.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela