Anna

Välkommen!

Måndagsblues och zombiestadie

Publicerad 2010-03-22 20:44:59 i Allmänt,

Idag har jag kännt mig utblåst, totalt tömd på känslor och energi. Gick omkring hela dagen som en zombie och ändå utförde jag mängder med uppgifter i rasande takt. Det var en konstig känsla, precis som om jag stod utanför min egen kropp och tittade på medan jag själv ilade på...

Helgen blev riktigt trevlig och avkopplande. Sent på fredagkvällen dök min bror upp hemma hos oss. Vi blev sittandes i soffan ända till framåt fyrasnåret på morgonen och bara pratade och skrattade oss högröda allihop. För första gången på länge gav Storeman upp före oss och gick och lade sig med sina sömngrusiga ögon. Lördagen hade vi tänkt viga åt skoteråkning efter en kort tur till Bollnäs. Det var bara det att när vi kom tillbaka hade grannarna åkt bort och det var av just dem vi skulle låna skoter till brorsan så det blev ingen åkning på lördagen. I samma veva fick Skägget en budkörning så vi övriga familjemedlemmar blev hängandes i soffan hela eftermiddagen framför Blomstertid som broder inte hade sett.

På söndagen tog vi nya tag med skoteråkningen. Grannen var hemma så vi lastade på skotern och åkte hem till Tobbe där våra maskiner står och så bar det iväg. Brorsan hade aldrig kört förut och han såg uppenbart nervös ut för hur det skulle gå men vi hann bara igenom det första skogspartiet och ut på den första åkern då jag såg på hans nacke och kroppsspråk hur roligt det var och så gasade han på! Innan färden skämtade jag med honom att kameran måste med så att vi får föreviga hans första krasch. Någon krasch blev det inte men han körde fast i diket rejält. Trots att vi fick kämpa som attan för att få lös honom igen så slutade han aldrig att skratta så nästa vinter hänger han väl här varenda helg kan jag tro! :D

Brorsan här i lånad Tokermössa bredvid låneskotern, ännu gasglad



Brorsan inne i stugan vid Norrängesvallen: "Jag känner mig som byfånen i Hem till byn, eller nå't sånt"
    


Dikeskörning och därefter en inte fullt lika gasglad bror, men skrattar lika gott ändå :D

  


Tittade lite på matchen mellan Hammarby och Bollnäs i går också. Tyckte det skulle bli spännande att se då Bollnäs faktiskt har spelat riktigt bra den här säsongen. Tyvärr så hände det som annars brukar hända redan vid kvarts- eller semifinal - de fick för mycket nerver och spelade uruselt i sista perioden, precis som de brukar göra när det verkligen gäller. Jag är jätteledsen för alla Bollnäsfans skull men Hammarby spelade bättre sista halvan av matchen, det är bara att gratulera dem.

Annat som har hänt är att Skägget, jag och Storeman och några kompisar till honom har beställt biljetter till sommarens Rockweekend. Det är specialpris just nu så man kan köpa 3-dagars pass för 595 kr istället för det tredubbla priset. Ska bli riktigt skoj faktiskt!

Här går det undan!





Här en upphottad Grålle med V8-motor. Spana in hur gruset sprutar när han gasar på! Inte alla som kan göra det med sin Grålle direkt.




Och här en Fergie med V12




Å så En till!





Nu ska jag spana lite på Halvåtta hos mig, Tjipp tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela