Anna

Välkommen!

Uppdatering vore på sin plats

Publicerad 2010-05-19 18:47:15 i Allmänt,

Har tänkt blogga många kvällar nu men det har varit så skönt väder så jag har varit utomhus istället. Sen går ju Californiacation på måndagkvällar, Desperate Housewifes och Cougar Town på tisdagar så det blev liksom ingen bloggtid över...

Det har varit långhelg sen sist och så har jag börjat att jobba igen. Det var riktigt skönt att kliva upp i måndags morse och känna att jag hade ett liv igen. Jag har svårt för att bara gå hemma. Det blir liksom ingenting gjort. Och de här två veckorna jag var hemma fick jag liksom inte göra mycket heller - ännu värre!

Förra onsdagen var vi bortbjudna till vänner här i Arbrå. Vi fick supergod 4-rätters! Tack så mycket! =)
Jag var fortfarande seg och lite hängig så jag cyklade hem ganska tidigt men Skägget och Lilleman var inte hemma förrän halvtre på natten.

    

Marinas "lilla katt"





Torsdagkvällen blev spelkväll på Forsön. Vi spelade Monopol och Kastade Gris, men det har jag redan skrivit om.

På fredagen kom Sandra hit. Vi drack lite vin och öl och hade det mysigt. Sent på kvällen kom det ett sms om att det var jättemycket folk ute på Corner så vi gick dit en sväng. Skägget och jag gick hem strax innan stängning.
Lörda'n bjöd på mängder av sol så vi satt alla här på baksidan och bara njöt. Mot eftermiddagen blev det några kalla och ännu mer öl - det var ju så ljuvligt. Dagen efter gjorde det ljuvligt ont i skinnet också vill jag lova!
Kvällen bjöd på mat på Esplanaden och ljumma vindar. Var bort till Alfta och tänkte gå in på Perssons Pack men vi ångrade oss och åkte hem, dumt...

Det är vårflod nu och störtmysigt att gå runt på Forsön och titta på vattnet som kokande och forsande far fram i mäktiga farter och med obeskrivlig kraft! Vet inte varför men jag älskar och skräms samtidigt av de enormt kraftfulla vattenmasorna. Lika med blåsväder när vindarna tar tag ordentligt. Det känns som att man verkligen lever!

Så här såg det ut för ett tag sen:


Och nu ser det ut så här:




När vi gick vidare in i skogen, lite utanför ordinarie slinga hittade vi märken efter hackspetten också:




På jobbet har vi flyttat om och det blev långt mycket bättre än tidigare då det kändes som att vi i vissa flyglar nästan satt upp i varandra. Nu är det betydligt luftigare och trevligare! Känna mycket positivt.

Nä nu ska jag ut och röra lite på mig, så gott det går!

Tjipp tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela