Anna

Välkommen!

JO jag lever!

Publicerad 2011-01-21 19:49:26 i Allmänt,

Hallå! Jag lever, det är sant! Det har varit bloggtorka otroligt länge nu och jag vet ärligt talat inte om den svackan är över än men ikväll, efter att ha lyssnat på lite på de barmhärtiga systrarna kom det till mig att jag ska skriva några rader igen.

Hela vintern, varenda dag jag kör min resa till jobbet i Söderhamn har jag retat mig på en och samma sak. En del dagar går det bra, jag puttrar på, öser musik och gillar läget men alltför många gånger har jag kommit på mig själv med att sitta där i bilen och skrika både det ena och det andra för att jag håller på att bli t_o_k_i_g på mina medtrafikanter i trafiken. Det är två olika kategorier jag talar om, men den jag drabbas av oftast är Jag-leker-trafikpolis-typen!

Jag-leker-trafikpolis-typen är den typ som ligger och kör i allt mellan 50-70 km/h på 90-väg. Nu är det förvisso vinter och om man är osäker på körningen ska man Aldrig köra över sin förmåga, det begär jag aldrig någonsin av mina medtrafikanter. Det vore vansinne. De här typerna, du vet Jag-leker-trafikpolis-typen, de kör mellan 50-70km/h på 90-väg och så närmar vi oss ett parti där hastighetsbegränsningen är 70 km/h, då jag alltid automatiskt tänker "ja men då håller vi väl 70  genom 70 sträckan då, men tror ni att det blir så? Nej, när det blir 70 sänker Jag-leker-trafikpolis-typen hastigheten till mellan 40 och 60 km/h! Att det dessutom är tre minusgrader och saltat så att hela rutan duschas ner med saltslask är tydligen inget tecken för Jag-leker-trafik-polis-typerna. De puttrar på i sin takt, ligger mitt i körbanan och vägrar gå åt sidan i omkörningsfält (för där är det lite slaskigare). Mötande trafik är så tät att man inte har en sportkepa att köra om utan snällt (och svärande) får ligga bakom och bromsa nu, igen, och så hoppsan ännu en gång på grund av den ojämna körningen. Till sist när jag tuggar min läpp blodig, fradga rinner blandat med blodet från min söndertrasade läpp utmed hakan och ner på kläderna, får jag till sist en lucka och drar om. Tror ni Jag-leker-trafikpolis-typen håller en hastighet på 40-70 km/h då?? Nej, DÅ går det Så bra att gasa upp i över 100 km/h, Allt för att jag inte ska få komma förbi! Alltså är de inte rädda för halkan utan leker bara trafikpolis på egen hand och det retar gallfeber på mig!

Lika är det vid utfarten där Bergviksbor, Mohedsbor och Segerstabor kör ut på väg 50 mot Söderhamn. Där har vi två kategorier av bilister. Den ena kategorin stannar i korsningen och väntar, väntar lite till och väntar ännu lite till och precis när jag passerar fartkameran som inte alls är långt från korsningen, DÅ kör de ut Mitt i Körfältet, Inte i påfartsfältet som finns där, och du ska inte tro att de snabbar på, nej då! Sakta gasar de upp till 70 km/h och sen stannar de på den hastigheten. Det är omöjligt att köra om pga mötande trafik och så får jag snällt (hm... nåja) ligga bakom och puttra, jag blir galen! Den andra kategorin är ännu värre. De kör rätt ut till korsningen, stannar inte utan bara svänger ut, utan att se efter om det kommer bilar. Jag vet inte hur många gånger jag har fått bromsa in häftigt för att inte köra in i dem!!

Om du ser en komplett galen kvinna i en blå BMW Touring, med söndertuggade läppar, blodblandad fradga som rinner ut med hakan och hon ser ut att skrika okvädningsord så är det troligtvis mig ni ser. Ha lite förståelse för min hemska uppsyn, jag vädjar till er, för kvinnan ni ser är på väg att bli komplett galen.

Avslutar med lite Barmhärtiga Systrar

Over and Out, good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela