Anna

Välkommen!

Och så går ännu en dag ur våra liv

Publicerad 2012-08-29 20:48:41 i Allmänt,

Sommaren är över. Det kunde jag konstatera igår morse när jag skulle bege mig i min lilla blå skolåda till mitt arbete fem mil bort och insåg att det var frost ute! Frost, i augusti?! Sommaren har väl inte varit den allra bästa i år men nog har jag haft en hel del gulddagar och ett och annat minne har jag allt lagt i säcken med minnesguldkorn. Jag tänker bland annat på de underbara dagarna i Lappudden med Långa farbrorn, min första större fisk jag drog upp, visserligen med lite hjälp men ändå en gädda modell mindre. Snacka om att jag fick ännu mer mersmak på fiske än innan! Det har också varit Sköna kvällar med härliga vänner, roliga och underbara stunder med långa farbrorn och mycket mer. Nu är både sommar och semester över och vardagen har så sakta ramlat på mig igen, men till skillnad från många som tycker att de skulle behöva lite mer ledighet när sommaren var så kass är jag faktiskt mer fylld av energi och entusiasm än på mycket länge och det är en fröjd att vakna upp och tycka att livet är helt okej igen trots att vissa moln ibland skymmer till men de påverkar mig inte nämnvärt. 
 
Ett minus med den här sommaren är att jag har motionerat långt mycket mindre än tänkt. Jag började bra i början på sommaren. Bland annat cyklade jag en hel del och promenerade som vanligt. Från maj 2011 till maj 2012 har jag gått ner 18 kg och ett antal klädstorlekar. Under sommarens milt uttryckt lättjefulla leverne med alldeles för mycket god mat och dryck så har vågen gått lite uppåt men det känns ändå som att det är under kontroll än så länge. Ska ta upp motionerandet igen så att jag får lite fart på min målstorlek. Jo ni hörde rätt. Vikten är av mindre vikt för mig. Jag riktar in mig på klädstorlek. Att jag har vägt mig då och då är bara ett kvitto på att det händer någonting när jag inte tycker att det har hänt så mycket på kläderna. Målet är att komma ner i "vanlig storlek" igen, dvs att slippa handla på big size-avdelningar och i sommar har jag faktiskt ibland hittat kläder på avdelningar för normalstora, framsteg! 
 
Under den här regniga sommaren har jag också tänkt mycket på mitt boende. Jag fullkomligen älskar min lägenhet mitt i stan, med den underbara innergården men den är onödigt stor och onödigt dyr så efter mycket tänkande har det värkt fram att jag behöver hitta ett mindre och billigare boende för att få lite bättre buffert än jag har idag men det tar emot. Alla lägenheter jag har tittat på har ett eller flera fel. De har till exempel inte den sköna innergården som ger känslan av att befinna sig i Gamla Stan i Stockholm, de är inte heller placerade mitt i stan. Till och med Ljungheden som ändå är nära stan känns långt bort så jag har verkligen blivit kräsen men någon gång ska jag väl ta mitt förnuft till fånga och få till ett annat boende. Men jag skyndar inte, allt får ta sin tid. 
 
Nu blir det lite slösurf, Ruzzle och skön musik i högtalarna
 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela