Anna

Välkommen!

Tuff helg

Publicerad 2010-08-30 14:54:11 i Allmänt,

Helgen som var hade vi inte planerat något särskilt alls för, annat än att vi hade tänkt oss en heldag i skogen på lördagen för att jaga skogens guld - Kantareller. Det blev inte riktigt så. Lördagsmorgonen blev först en ligga och dra sig morgon. Visserligen vaknade jag redan kl 7 på morgonen och kunde inte somna om, för övrigt ett fenomen jag har haft om helgerna och andra lediga dagar en tid nu, men sen kröp jag ner i sängen igen och så låg vi och halvslumrade tillsammans jag och Skägget. Ingen av oss ville liksom komma igång med dagen, så innan vi hade ätit frukost, slurkat kaffe (för den som ville det) och kollat av cybervärldens händelser var det redan mitt på da'n innan vi kom iväg.

Väl ute i skogen kom vi på att vi skulle ju iväg på fest på nödslakten så det blev bara en kort tvåtimmarstur och en liten skörd kantareller innan vi åkte hemåt igen. Hemma följde hårfärgning, matlagning (kotletter med kantarellsås, ICA har ju billiga kotletter den här veckan, det har väl inte undgått något :D mumma blev det!) och så skjutsade jag Agneta och Bengt på en annan fest innan Sandra kom till oss då hon också ville följa med på raj raj.

Som vanligt blir det alltid roligt, på tok för sent (eller tidigt, beror på hur man ser det) och för mycket alkohol när man går på Nödslakten. Träffade herr Järnkrok, gladare än någonsin, kul! Sen var det en massa annat roligt folk i vanlig ordning. När vi kände att det var dags att åka hem insåg vi att klockan var fyra på morgonen. Hade tur och hittade en snubbe som körde oss till Arbrå för en billig peng.


Apropå ICA-reklamer så är den här den roligaste ICA-reklamen på länge!




Mats Melin (ICA-Jerry) utmanar Dolph Lundgren





Det blir mycket ICA idag utan att det var tänkt att bli så, men på mitt lokala ICA här i Arbrå finns ett ställ med CD-skivor vid kassorna. Där står flera skivor med Billy Opel. Jag har alltid undrat hur Billy Opel låter och hur det kan komma sig att han har kunnat göra så många skivor, för namnet ger inte direkt något intryck av att det är högkvalitativ musik det handlar om. Har varit bra sugen länge på att köpa en skiva så att jag kunde få avgöra själv, men priset på Billy Opels alster har i mitt tycke varit alldeles för högt. så idag, ÄNTLIGEN, hittade jag honom på Youtube! Mina damer och herrar, låt mig få presentera Motorsåg och Falukorv med Billy Opel!




När vi ändå är inne på epitetet Billy Opel ska jag passa på att presentera ännu en doldis - Kjellas Traktorkappell med Koskit baby. Egentligen är de mer berömda med "Här kommer saltbilen" men jag väljer att lyfta fram en annan goding istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela