Anna

Välkommen!

Världens just nu sämsta bloggare

Publicerad 2010-08-16 22:33:46 i Allmänt,

Rubriken får tala för sig själv. På sista tiden har inte blogglusten infunnit sig. Det har varit så mycket som har hänt irl och så mycket jag skulle vilja skriva om men lusten att sätta allt på pränt har inte infunnit sig.

Sist jag skrev hade jag varit på kräftskiva hos Simone. Där blev det många skratt och skrattårar efter att ha lyssnat på Linus alla fyllgrejer han har gjort genom åren. Värst var nog när han berättade om hur han och två polare försökte sig på att ta simnota från taxin. Jo ni hörde rätt, SIMnota, inte SPRINGnota! Dessutom blev hela händelsen riksnyheter och som grädden på moset blev han utsedd till veckans Rixpucko av Rix FM.

Linus med kompisar var på väg hem från festande i Bollnäs och skulle ha taxi till båtklubben i Vallsta, vid Backabron. De visste att de inte skulle ha pengar att betala taxin och Linus funderade på hur de skulle ta springnota då ena kompisen inte kan springa. När de kom fram sa de helt sonika att de skulle gå ner till båten och hämta plånboken för att vinna lite tid på vad de skulle göra. Då fick han den briljanta idén att de skulle hoppa i vattnet och simma över till andra sidan, en redigt lång bit i strömt vatten! Linus kastade sig i först och de andra kom efter.

Han simmade, simmade och simmade. Det var kolsvart, strömt och hur jobbigt som helst. Taxichaffören som har sett allt tar bilen och rullar sakta över Backabron och ställer sig på andra sidan. I det kalla och mörka vattnet kämpar Linus på, samtidigt som han lite lätt undrar hur det har gått för de andra. Han är nära på att ge upp men inser att det är för långt att simma tillbaka så han fortsätter och kommer till sist upp på land, helt slut efter simturen.  Där på land i en liten båt sitter en vansinnig taxichafför som skriker "Okej, dra ut båten!!" Linus protesterar då han är helt slut men taximannen skriker att han har två kompisar som kanske håller på att drunkna ute i vattnet och då inser han att det är nog bäst att de ger sig ut för att leta efter dem. När han har buttat i den arga chaffören och båten skriker taxisnubben igen "OKEJ, ROOO!!"  men va f-n! Tänker Linus men vågar inte säga emot så han ror trots att armar och ben är som gelé. Efter en stund får de upp den andra killen men den tredje är borta.

Räddningstjänsten larmas och letandet pågår några timmar när de till sist tar beslut om att börja dragga efter tredje killen. Då inser den tredje killen, som inte kan springa, inte heller simma särskilt bra och därför gömt sig i vattnet bakom en båt alldeles vid bryggan där de hoppade i från början, att de i alla fall snart kommer att se ringarna på vattnet efter honom eftersom han fryser så mycket, så han reser sig upp och ropar "HÄR ÄR JAG!"

På måndag morgon stod det om det här i de flesta tidningarna, på radions alla nyhetskanaler berättade man om snubben som försökte ta simnota och så pricken över i blev han utsedd till veckans Rixpucko

En annan gång, på fest i Orbadens Konferens, blev Linus lite för överförfriskad och stökig så att polis tillkallades. Snabbt gjorde han en kalkyl när ordningsmakten var på plats, att han skulle kunna springa ifrån dem och rusade iväg allt för vad tygen höll. Han kom fram till den branta brinkkanten som stupar rätt ner mot vackra Orbadenstranden och just då, på en millesekund fick han snilleblixten att han skulle kunna flyga utför istället för att springa. Snabbt som blixten sträcker han ut armarna i en karaktäristisk Stålmannenpose och skriker samtidigt som han kastar sig hejdlöst rakt ut i tomma intet "VIVA LA REVOLUTION!!" Det tog inte lång stund innan herr ordningsmakt hade hunnit ifatt den numer blåslagne Linus och handfängslat honom... Jo det blev nyhetsrubriker även denna gång, men dock "bara" i lokalpress.

______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________

Vi har varit ute i skogen flera gånger i veckan också och det har varit så skönt att komma ut på kvällarna efter att ha suttit stilla inomhus hela dagarna! Har hittat en del kantareller och faktiskt hittat ett alldeles eget litet kantarellställe som ger en hel del kantareller, även om det inte är ett sånt fantastiskt stort ställe som ger mig våta drömmar nästan. Det är något alldeles speciellt att springa på en bunt gula, vackra kantareller - lätt euforisk känsla liksom.

Här är några rejäla exemplar av den himmelskt goda svampen


_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________

Skägget har fått jobb också! I söndags drog han iväg till Norge för att resa ända upp till Kirkenes som ligger allra längst upp i Norge, mot Ryska gränsen. Där ska han gräva på ett vägbygge. Han har resor, boende och mat betalt och kommer att jobba 14 dagar och vara ledig 14 dar.

För en tid sen hjälpte jag honom med CV och personligt brev och så skickade han väl några ansökningar lite sporadiskt, men så i mitten på förra veckan fick han ett ryck och sökte 6 jobb i Sverige och 5 i Norge. På morgonen efter fick han både mejlsvar och telefonsamtal och mot kvällen var allt bestämt att han skulle åka på söndag eftermiddag. Är SÅ glad för hans skull! Fick sms från honom i dag på da'n och då visade det sig att de till och med är 25 mil utanför Kirkenes, rätt ute i oävlan, Ifjord nånstans, efter väg 95. Det finns ingen mobiltäcking men de har bredbank i barackerna så vi messas via msn från nu.

__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________

Själv har jag nu 6 arbetsdagar kvar på mitt jobb. Därefter väntar en veckas semester innan jag börjar på mitt nya jobb, Pensionsmyndigheten. Det börjar verkligen kännas spännande nu efter att ha fått ett mejl med schema på hur introduktionen kommer att se ut. Bland annat väntar två dagar i Stockholm och två dagar teambuilding på Högbo Bruk. Sen kommer vi att både vara i Gävle och Söderhamn under den här månaden.

I förra veckan när vi var iväg på Barnens Hus och köpte medel till poolen passade vi på att åka förbi Flygstaden och titta på var Pensionsmyndigheten ligger och det var nog den mysigaste byggnaden på hela området, ett rött trähus intill skogen och en damm. Det kommer att bli jättebra det här tror jag!


__________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________

Igår var jag till Segersta för att återuppta mitt gamla intresse lite smått, även om jag måste hålla det på sporadiska nivåer pga allergin. Jag talar om ridning. Provade att rida Sandras häst här tidigare i somras och fick verkligen mersmak! Så när jag blev erbjuden att följa med på Söndagstur med mina gamla barndomskompisar tog det inte lång stund att tacka ja.

Jag borde dock ha insett att jag kanske skulle ha ridit lite mer innan jag följer med på en sån här tur. Söndagstur innebär LÅNGtur. Den här ritten tog nästan tre timmar på en häst som blev lite tjurig till slut. Halvvägs började han att sparka och till sist bralla och slå bakut så att jag till sist nästan flög av men kom tillbaka i sadeln. Precis då brallade han till igen så att jag flög fram på halsen och hängde som en apa i manen med bara ena armen runt halsen på skrället och högerfoten fast i stigbygeln. Hästen stannade först men så fick han nå't ryck och travade iväg med mig hängandes så där. Jag kunde inte hoppa av eftersom foten satt fast så jag vrålade åt hästan att STANNA (som om den skulle förstå det??). På nåt sätt lossnade foten och jag orkade inte längre hålla mig kvar, utan ramlade av mitt framför hästen som tvärstannade som ingenting. Jag klarade mig utan att bli trampad eller göra mig illa. Det enda jag hade var lite gelé i benen.

Sen bytte vi häst så att jag fick rida en 4-årig nordsvensk istället och det var som att åka tåg - inga problem alls!
Idag har jag en del träningsvärk, men inte så farligt alls. Däremot är knäna helt förstörda. Kunde inte cykla till jobbet idag och knappt gå i trappor, men det börjar bli bättre så jag har goda förhoppningar om att göra om bravaden igen nästa söndag, bara skavsåren mellan skinkorna och på mer hemliga ställen har läkt så... Och detta gör man frivilligt??!! :D

___________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________


Skulle kunna skriva så mycket mer om vad som har hänt på sista tiden men det får räcka så här för den här gången. Ska vara glad om du har orkat läsa ända ner hit.

Puss och kram till alla som vill ha! =)

Kommentarer

Postat av: jessica

Publicerad 2010-08-17 15:15:57

Tack jag tar åt mig jag :-)

Alltid lika kul när någon uppdaterar även om det gått ett tag sedan .....



Ha det så bra och hälsa hela familjen

Postat av: Kenny

Publicerad 2010-08-18 10:13:39

HAHAHA!! "VIVA LA REVOLUTION!!"



Jag pinkade nästan på mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela