Anna

Välkommen!

Oj oj oj... nu är det mycket

Publicerad 2010-12-13 19:23:05 i Allmänt,

Hela november och början av december har jag gått omkring och bara pyst över att jag har sån kontroll över allt inför jul och har faktiskt för första gången på flera år nu njutit av den stundande högtiden. Så i förra veckan insåg jag att NU hopar det sig med en massa hinder för att jag ska hinna lägga in sill (jo det är ett Måste för köpsill är inte hälften så god), göra skinkan, fixa all julmat och allt det där som bara ska göras. Ovanpå det så ska vi ha "Stora" julmiddagen dagen före julafton då barnen åker till sin pappa på eftermiddagen på julafton.

I helgen som passerade nyss var jag hängig och konstig och spenderade dessutom nästan hela söndagen på julskyltningen här i Arbrå, för Skoterklubbens räkning. Den här veckan som är nu ska jag jobba i Gävle heldag en dag och på fredag åker jag hem från jobbet tidigare bara för att titta in hemma, hämta packning och dra vidare till Sollefteå för att stanna där hela helgen för handledarutbildning. Nästa vecka är jag hemma en dag och sen bär det iväg till Stockholm för en stor arbetssammankomst med återresa på onsdagen och sen på torsdag har vi vår julmiddag. Vet faktiskt inte hur jag ska få till det, men jag har ju lyckats förr så det ska väl gå den här gången också!

Vi har i alla fall löst vårt bilproblem nu. Ända sen jag började att jobba i Söderhamn har vi hankat oss fram med en bil, vilket inte alltid är lätt då Skägget rätt vad det är ska ut på andra jobb.  I förra veckan köpte vi en Berlingo som andra bil så blir det samtidigt en bra arbetsbil åt Skägget när han ska bort på jobb och en bränslesnål för mig när han inte behöver den.

I lördags var det nära nog att jag fällde en tår när det sista programmet av Så Mycket Bättre visades. Det är den bästa dokusåpa jag någonsinn sett! Dessutom visade den något av värde, värme och medmänsklighet - fantastiskt!

Nu blir det snart en dusch och sen ska jag bänka mig framför den gigantiska dumburken och skämmas inför alla underliga människor på Böda Camping samt följa min Maria Montazami på ännu en dag i USA.

Knäckäpplen som jag, med hjälp av Sandra gjorde till skoterklubbens julskyltningsstånd.



Dålig bild från vårt marknadsstånd

 


Duktig Fågel!






Trött kille? Kul klipp i vilket fall som helst :)

Kommentarer

Postat av: kyd.blogg.se

Publicerad 2010-12-30 16:01:53

Mindre smart att inte ploga. Alla rapporter sa ju att det skulle bli en jävla massa snö.

Postat av: kyd.blogg.se

Publicerad 2011-01-08 16:15:35

Tack för tipset men jag tror nog inte det är rätt träning för mig, haha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela