Anna

Välkommen!

Tisdagstrött

Publicerad 2011-02-01 18:17:24 i Allmänt,

Inatt har det varit en riktig skitnatt. Vet inte hur många gånger jag har vaknat av jobbiga, konstiga drömmar så dagen idag har varit minst sagt gäspig och slö. Hade så mycket jag skulle uträtta på jobbet men det var inte direkt hundra procent på prestationen precis...

Appropå Facebooketikett, diskussioner om att behöva alkolås inte bara på mobiler utan även Facebook så kanske vissa även skulle behöva ett alkolås på hela datorn




Något annat jag inte heller har förstått mig på är denna hysteri för Iphone. Dagligen hör jag historier om Iphoneägare, oftast män, som inte kan vara utan sin Iphone en endaste sekund utan har den med sig i sängen och gullar med den ända tills de somnar. Det blir lite av en snuttetrasa. Dagtid går de omkring och visar alla nya appar de har laddat ner som till exempel en virtuell Öl som man kan låtsasdricka och så minskar det i glaset, förlåt! på Iphones skärm.








Ett program som jag absolut inte orkar titta på längre för att det blir så himla jobbigt med alla aggressioner hela tiden är Gordon Ramseys Hell's Kitchen och andra program han medverkar i. Jag blir uppjagad bara av att se hans högröda ansikte och får nästan galopperande skyhögt blodtryck bara av att känna vibbarna från hans kokande blod. Hur orkar karln? Har han alltid varit så där full av aggressioner?? och något annat som chockade mig var att han är yngre än jag men ser ut som 50, minst! Måste vara all ilska han kanaliserar hela tiden.




Jag tycker mig ha sett att trenden med café-kaffedrickande hemmamammor har minskat lite. Ett tag om du skulle ut och ta en fika var det som att komma in på öppna förskolan. Det var barnskrik, barnvagnar, ammande mammor och stinkande blöjor fulla caféer, åtminstone i storstäder. Tror inte den trenden har slagit lika på landsbygden där man möjligen fikar hemma hos varandra. Undrar vad bebisarna tycker om allt detta kaffedrickande?




Slutligen är det knappast konstigt att pappor inte föder barn, den smärtan skulle de aldrig stå ut med!

God Kväll och puss på er!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-01 18:24:46

HAHA!! OMG!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela