Anna

Välkommen!

Måndag

Publicerad 2011-01-24 20:02:20 i Allmänt,

Många säger till mig ofta vad Jobbigt det måste vara att ha så lång resväg till jobbet och att sitta och åka så långt varje dag, fem dagar i veckan. Ja ibland är det stört att ha så pass långt, speciellt när vädret är uruselt, det är snorhalt och kräksnöar så att sikten är minimal eller när jag är dödstrött och bara skulle vilja teleportera mig direkt från kontorsplatsen och hem. Ja då är det jobbigt, men de allra flesta dagarna är det skönt med den där lilla stunden för mig själv. Ni som känner mig vet att jag har ett stort behov av ensamtid när jag inte är i det närmaste översocial.

Ofta när jag bara hade fem minuters cykelväg till och från jobbet så var jag irriterad när jag kom hem. Där hemma väntade barn och karl och de ville alla ha Min uppmärksamhet och alla pratade i mun på varandra medan jag egentligen höll på för fullt med reflektion och sortering i hjärnbiblioteket och ville vara själv. Nu har jag 40 min på väg till- och på väg hem från jobbet då jag är helt för mig själv och det är SÅ skönt!

Det var en av alla de där dagarna på väg hem från jobbet när jag satt och funderade och hade funderat klart på dagens grejer som jag började tänka på situationen hemma. Varje dag när jag kommer hem från jobbet och kliver innanför dörren, oavsett om Skägget står och lagar mat för fullt eller ej så är det första jag hör från övervåningen "Vad blir det för mat?". Ser jag ut som en vandrande restaurang eller vad? Jag brukar kontra med "Jo tack min dag var bra, hur var din då?" Mitt svar brukar mötas av oförstående blickar och så säger de igen "Men vad blir det för mat??" Då fick jag en idé. Jag beställde en T-shirt på nätet med eget tryck på:




Kan säga att det blev ett gott garv från min sons sida när han såg tröjan och nu tänker han kontra med en tröja där det står "Jag tror att min mamma heter Vadblireförmat"

Nu blir det Familjen Annorlunda här. TUR att jag inte har så många barn, det är jag inte gjord för!

Puss på er!

Kommentarer

Postat av: kyd.blogg.se

Publicerad 2011-01-24 20:17:33

HAHAHA! Suveränt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela