Anna

Välkommen!

Ny dag nya möjligheter samma huvudvärk

Publicerad 2011-07-02 08:37:16 i Allmänt,

Så har man vaknat upp till en ny grå dag. Hoppet om ny dag nya möjligheter lever som vanligt kvar i mig men huvudvärken verkar vara här för att stanna. Är nu så öm att jag har ont utanpå huden på huvudet, känns som blåmärken i tinningarna och kindbenen. Men jag är hoppfull, det ska väl gå över någon gång?

Sitter här på morgonkvisten och funderar över alla idéer och planer jag har och vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. Det viktigaste tror jag är att se över mitt hem, vad ska jag göra med det - måla, tapetsera, fixa eller vad? och hur vill jag ha det? Några förändringar jag har gjort är inköp av ny soffa och i köket har konsolhyllorna skruvats ner och fått göra plats för två Billybokhyllor med dörrar som nu tjänar som skafferi. Det blev riktigt bra faktiskt! Fast egentligen borde jag ha tapetserat om innan hyllorna åkte upp men jag var så less på hur det såg ut med konsolhyllorna så jag tog det i fel ordning. Inte helt ovanligt om man heter Anna och plötsligt får en idé. Roligt är i alla fall att det blev mycket luftigare i det trånga köket och så blev det renare ytor vilket jag gillar.

Bakom alla festmänniskor kan man se de fula hyllorna



Och så här ser det ut nu:




Efter det här blev jag sugen på att köra på med fler projekt här hemma så att det någon gång blir lite ordning på torpet! = )

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela