Anna

Välkommen!

Aldrig blir man nöjd

Publicerad 2012-07-26 22:15:35 i Allmänt,

Som jag har väntat! Länge har jag längtat efter dagen då min semester skulle komma och till sist stod jag där, en fredagseftermiddag ute på Flygstaden med ett stort leende på läpparna. här skulle njutas av semester! Första dagen var jag handlingsförlamad och satt mest i soffan hela dagen och spelade värdelösa spel. För visso var det grått och regn ute (ovanligt för den här sommaren förresten... not!) men jag hade faktiskt mycket jag skulle ha velat få avprickat på listan. På tisdagen röjde jag i förrådet i källaren och lite i min lägenhet, städade och fixade så att det blev fräscht men sen... Jag har varit så grymt rastlös! Vill allt och ingenting hela tiden. Idag när det var kanonväder satt jag i flera timmar och peppade mig själv att åka iväg till stranden och njuta av solen. En del av mig ville det så innerligt och den andra tänkte, nä usch vad jobbigt att bara ligga ner! Det är ju nå' fel på fröken just nu! Nåja, när den första semesterveckan är över brukar det säga Swoooosh och så är semestern över (Vill du höra hur det lät en gång till? Swoooosh) och man fattar inte hur alla de där dagarna gick så jag ska väl kanske vara glad att jag tycker tiden kryper fram just nu.
Vad händer annars i mitt liv då? inte mycket och massor kan jag väl säga. Fan, jag låter lite schizo alltså! Jag är å ena sidan rastlös och vill göra massor samtidigt som jag  bara vill göra ingenting och så händer det massor men ändå ingenting i mitt liv. är ärligt talat lite upp och ner i humöret just nu så det är väl kanske det som avspeglar sig på andra beteenden hos mig också kanske?
Såg ett program på TV - Hundra saker jag vill göra innan jag dör - och har funderat mycket på det där efter jag såg ett avsnitt av en hel serie program. En av de saker jag absolut skulle vilja pricka av är att ha åstadkommit ett skriftligt verk. Jag var en bra bit på väg på en bra början till en typisk tjejroman men hade inte säkerhetskopierat mina texter och så en dag hade datorn bara havererat. Poff! så var alla texter borta. Sen dess har jag inte haft geisten att komma igång med skrivandet igen men jag ska försöka hitta inspirationen igen och se om jag kommer igång bättre. Det var en sak av hundra det. De andra spar jag på än så länge med att presentera.
Några låtar jag lyssnar på just nu:
Five Finger Death Punch - Bad Company
Frank Sinatra - Fly me to the Moon
Lou Reed - Perfect Day
Mimikry - En flicka som är stark
Dansa Pausa - Panetoz
Dagens I-landsproblem: Ska jag klippa håret nu eller om några veckor??
Ha en skön kommande fredag allesammans och fundera på om ni någon gång den här sommaren har hört någon klaga på vädret?
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela