Anna

Välkommen!

Enklaste sättet till lycka

Publicerad 2012-11-05 20:20:03 i Allmänt,

På Facebook florerar en massa bilder med kloka och mindre kloka sägningar och jag blir i ärlighetens namn rätt trött på all flöde på sidan mellan varven men idag såg jag en bild med en text som fastnade i mig. Det var en sån där riktigt enkel men ändå så genial Nalle Puh-sägning: 
 
Enklaste sättet att bli lycklig är att släppa det som gör dig ledsen
 
Så enkelt och så sant. Men i praktiken kan det vara så himla svårt att göra det som faktiskt är så enkelt. Kanske de enkla raderna bet sig fast så hårt i mig idag för att jag i helgen faktiskt gjorde just så, släppte något som i längden bara gjorde mig ledsen men så skönt det var efteråt. Det var som bomull som lade sig i hela magen på mig och jag vet att jag gjort rätt. 
 
Apropå Nalle Puh så finns det så många tokroliga, tankvärda, kloka och riktigt vackra citat. Här är några av mina favoriter: 
 
 
 
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat. 
Ja så kan det ju faktiskt vara, att lite virituellt ludd sitter i öronen och man kanske behöver säga sitt budskap ett antal gånger med en stor portion tålamod. Jag har nog själv varit rätt så rejält luddig i båda öronen en längre tid men tror jag har rensat lite nu : )
 
 
 
 
Kära Nalle vad jag tycker om dig, sa Christopher Robin. Det gör jag med sa Puh. 
 
Vi borde alla lära oss att älska oss själva som Puh gör med sig själv! 
 
 
Nasse till Puh: Vi har fått två händer för att hålla, två ben för att gå, två ögon för att se och två öron för att lyssna men varför har vi bara ett hjärta? Puh tänker en stund och svarar, Jo Nasse det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till någon annan som vi ska hitta. 
 
Tycker den är bara så gullig...! 
 
 
 
Och så den sista (skulle kunna citera på i oändlighet när det kommer till Nalle Puh)
 
"Kanin är begåvad, sa Puh tankfullt."
"Ja, sa Nasse. Kanin är begåvad."
"Och han har Hjärna", 
"Ja, sa Nasse, Kanin har Hjärna". 
Det blev tyst en lång stund. 
"Jag antar, sa Puh, att det är därför han aldrig begriper någonting".
 

Dags att packa väskan för morgondagens färd till Kratte. 
 
Ha en skön kväll
 
Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela