Anna

Välkommen!

Ny vecka nya möjligheter

Publicerad 2012-10-15 19:29:38 i Allmänt,

Helgen som gått har både varit upplyftande och betungande på en och samma gång. Hade älskade Sandra här på besök både på fredagen och lördagen och det var ett tag sen vi fick chansen att umgås ordentligt nu faktiskt så det var riktigt mysigt må jag säga :) Det blev en sväng på Cielo på lördagen och det blev mycket trevligt må jag säga! Många bekanta ansikten och massor av skratt. Träffade min goa, älskade Mia också och det var verkligen inte igår! 
 
En sak jag har funderat på ett tag nu efter att jag en morgon kom på att jag behövde kokt potatis till min matlåda och därför valde ut små potatisar att koka på morgonen medan jag gjorde mig i ordning för jobbet. Jag valde just små potatisar och tänkte att det borde gå lite fortare men ack nej icke! Det tar ju nästan lika lång tid att koka dem som stora potatisar, varför är det så? Ja ja, det ÄR ett I-landsproblem jag vet, men har liksom inte kunnat släppa tanken på det. Det måste ju finnas någon formel att räkna ut det där, nån som vet?
 
Dagens I-landsproblem nummer två är den stundande PM Awards som jag ska gå på. Vad ska jag ha för kläder?? Jag skulle kunna ha samma klänning som på bröllopet men det skulle ju också vara rätt skoj med en ny klänning. Eller så ska jag ta den svarta osymetriska klänningen jag hade på mig när jag fotade mig på model lab-dagen. Hm... får fundera lite mer på det där. 
 
Dagens I-landsproblem nummer tre är den stundande flytten som kommer. Jag säljer nu av en hel del av mina möbler och tänker passa in mitt nya hem med lite nytt. Jag behöver köpa in en bäddsoffa till Lillemans rum, sängstomme till mig själv, fåtölj eller schäslong till vardagsrummet, byrå till mitt sovrum och en bra badrumsmöbel för lite förvaring och slutligen behöver jag en ny köksmöbel då mitt nuvarande köksbord är alldeles för stort. Angenäma problem att få köpa nytt men behöver ta det lite i omgångar för att få till det men jäklar vad skoj det ska bli att handla lite! 
 
Dagens I-landsproblem nummer fyra är mitt hår. Blekte utväxten jag hade och hade det i för kort stund med resultatet att jag är delvis pissgul i håret. Sist fick jag till det med hjälp av en mörkblond toning som efter en veckas urtvättande blev en snygg blond färg. Undrar om det fungerar den här gången också? Har egentligen ingen lust att att slänga i det där mörka men antar att jag måste om jag ska kunna se hyfsad ut. 
 
Ja ja, många I-landsproblem blev det men det är ju faktiskt lättare att fokusera på dem än de riktiga problemen vi har i världen för de är ju så krångliga så jag nöjer mig att fokusera på det lilla så får någon annan fokusera på det lite större just nu ;-)
 
Köpte tolv flyttkartonger idag så jag ska nog ta och packa lite lådor igen. Tänk vad underbart det är att flytta och flytta och flytta... NOT! Om jag bara kunde bestämma mig för att bo på ett ställe då. Ja se där, ännu ett I-landsproblem... 
 
tjipp tjipp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela