Anna

Välkommen!

Flyttlasset går

Publicerad 2011-10-17 22:58:31 i Allmänt,

Snart är det dags. Jag satt häromdagen och tänkte att nu har jag i alla fall skrapat ihop ganska många år på ett och samma samhälle och döm om min förvåning när jag räknade ihop det till hela 11 (elva) år! Jag tappade hakan när jag insåg att det faktiskt var år 2000 som vi flyttade hit till lilla Arbrå. Visst, jag har flyttat inom byn några gånger men har ändå stannat på en och samma plats.

Helgen som gick ägnades åt storröjning. Ute på gården ligger det ett otaligt antal säckar med grovsopor som ska hämtas upp i morgon. Garaget har fyllts upp med grejer som Erikshjälpen ska hämta upp, också det under morgondagen. Om två veckor går flyttlasset och för varje dag som går blir jag alltmer upprymd och får tillbaka gnistan igen. Känns som en nystart för oss igen efter en massa tungt som har varit de senaste månaderna, vilket det ska bli ändring på från och med nu.

Helgen som kommer ska ägnas åt mer röjande och ännu mer packande. Sen på måndag är det dags för ny resa igen till Stockholm. Helgen jag flyttar har vi stor kundservicegala i Gävle med våra alldeles egna awards som ska delas ut. Det ska bli riktigt skojigt och jag ser fram emot det väldigt mycket även fastän galan kommer mitt i min flytthelg. Efter det här har jag några lediga dagar, några jobbdagar innan det är dags för nästa resa igen så nu har jag kommit igång i trallen igen, puh! Men det är roligt samtidigt också.

Kommentarer

Postat av: kyd.blogg.se

Publicerad 2011-10-18 20:37:38

host Inflyttningsfest host host =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela