Anna

Välkommen!

Källsorterar

Publicerad 2013-02-09 21:10:36 i Texter,

Vinterdag

Vid köksbordet en kylig vintermorgon 

Till frukost, tidning, levande ljus 

Källsorterar jag mina tankar 

Vad ska arkiveras eller kastas ut? 




På jobbet vid min plats en snöig dag 

Till bakgrundssorl från flitiga kamrater 

spottar jag rapport på rapport 

Längtar efter sommar och sköna bad 



Hemma i mörk och grusig hall 

Snubblande över skor och kläder 

Lagar mat till ljud av prat och skratt 

Hela huset fullt och ändå så ensam

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela