Anna

Välkommen!

Då är jag hemma

Publicerad 2013-01-20 18:56:00 i Texter,

Hemma

När du står tätt framför mig 
barnsligt lycklig 
drar fingrarna genom mitt hår 
smeker mig i nacken 
Kysser mig ömt i pannan 

När du ligger bakom 
håller om mig 
ger mig beskydd 
borrar in din näsa i min nacke 
suger i dig doften av mig 

När du springer naken genom huset 
likt kalven som släpps på grönbete 
tjoar och spexar 
skrattar kluckande 
får mig att kikna av skratt 

När du håller om mig 
när jag är ledsen och nere 
du tröstar, torkar mina tårar 
får mig glad igen 
genom din värme och kärlek 

Då är jag hemma

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2013-01-21 20:58:11

Måste bara säga: f-n vad du är bra!
Kram!

Svar: Men Åh... TACK Annelie, vad glad jag blir :)
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela