Anna

Välkommen!

Moderssmärta

Publicerad 2013-01-11 20:12:24 i Texter,

Moderssmärta

Jag ser på dig 
med smärta i min blick 

Mitt hjärta värker 
av att se dig så 

Så bräcklig 
så skör och eländig 

Vill ju finnas till 
Hjälpa dig stå 

Dina ärr 
Inuti och utanpå 

Av hårda ord 
och vassa föremål 

Din kropp skakar av ångest 
Av längtan efter kärlek 

Modershjärtat rister 
Sträcker ut sin hjälpande hand 

I träsket av tabletter 
I ångor utav sprit 

du modershjärtat släpper 
Fastän du längtar dit 

Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2013-02-14 23:15:43

Jag har läst denna dikt flera gånger, och jag kan läsa den flera gånger till. Den är riktigt bra skriven och så sann.

Du har talang, Anna!
Fortsätt skriva!

*styrkekramar*

Svar: Tack P. Det värmer att du gillar den :)
Kramar tillbaka
Anna

Postat av: P

Publicerad 2013-02-18 00:53:50

Glömde tillägga att både jag och E blev väldigt berörda av den när vi läste den för första gången. Den träffade mitt i prick.

Svar: Mina hjärtan .... :) <3
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela