Anna

Välkommen!

Julrapport

Publicerad 2009-12-27 11:43:14 i Allmänt,

Längesen jag skrev något här nu. Det har varit fullt upp med både julförberedelser och umgänge den sista tiden. Julafton blev riktigt superbra. Min bror var här med mig, barnen och Skägget och vi hade det strålande bra. Storeman och brorsan hade så mycket gemensamt att prata om att de faktiskt glömde bort Janssonen i ugnen medan Skägget och jag var runt och tomtade en stund, men den blev god ändå!

På juldagen var vi till Segersta och åt mat med min pappa och fru samt träffade faster, farbror, kusiner och kusinbarn. Det blev en alldeles för kort stund med kusiner och kusinbarn men vi ska snart åka dit igen så att vi får träffas lite mer. Vid middagen fällde Lilleman julens roligaste kommentar. Han hade länge suttit och tittat på sin morfars snapsande till sillen och sa till sist: "Varför halsar du inte bara ur flaskan direkt...? Som riktiga alkisar gör" Alla utom morfadern bet sig i läppen för att inte skratta högt och så fäller Lilleman det sista dräpande orden " Ja??? Men allvarligt alltså!"

Det är så himla roligt att åka runt och tomta hos andra och få se barnens miner när de inser att det inte är morfar/farfar/pappa som är utklädd utan kanske faktiskt den riktiga tomten! På ett ställe vi kom till hade flickan i familjen sagt att i år skulle hon sitta i tomtens knä för hon visste minsann att det var farfar som brukar klä ut sig. När vi sen klev innan för deras dörr tittade hon på tomten och sen på farfar och så hörde vi henne säga  "Jag tänker INTE sitta i tomtens knä!!"

Annat som har hänt är att vi har fått en dotter. I och med detta har vi nu alltså fyra barn - två döttrar och två söner samt ett barnbarn. Familjen växer sig allt större!

Igår var vi på fest. Kung Sune fyller jämna år idag och vi hade äran att få vara med och fira honom. Det blev riktigt trevligt förutom att jag var så trött sen kvällen innan då vi blev kvar hos Susanne och Peter alldeles för länge. TACK Kungen för en Bra fest!

Nu ska jag jaga nya tändstift så att skotern går bättre så ska vi sen ut och trampa leder!

Spana in det här kattvideon, särskilt ca en minut in i klippet då en katt skrämmer iväg en björn från tomten:




Kommentarer

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-12-27 14:03:08

Ja det ska man väl klara av men det är ju så många som gör det. Det skulle vara något som ingen annan säljer.



Dotter?



Härlig kattvideo! Den katten som sprang på vattnet var imponerande =)

Postat av: Affe

Publicerad 2009-12-29 09:12:47

Jag körde tre mil för att "tomta". Lilleman och hans mormor öppnade dörren. Varvid lilleman tittar på mig och direkt utbrister. "Det är Affo. Affo är tomtom". Nästa år skall jag jobba mer på sminket tror jag. :)

Postat av: Anna

Publicerad 2009-12-29 11:28:20

Ha ha, Affe! Ja tänk vad de kan känna igen en... =)

Vi fick jämt besök av en tomte dagen före julafton varje år förr när barnen var riktigt små. Den tomten bjöd på ett godishus. Det fanns inget som kunde röja identiteten och ändå säger Storeman: Det där var inte tomten, det var Snoddas Eva för det kände jag på parfymen. Det gäller alltså att dölja ringar, dofter och allt man kan komma på! ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela