Anna

Välkommen!

Vi hade i alla fall tur med vädret

Publicerad 2009-07-26 23:23:18 i Allmänt,

Nyss hemkommen efter en galen resa och helgvistelse. Jag är trött, seg men sjukt nöjd.

I torsdags blev jag och Skägget nedbjudna till några vänner i Stockholm. Jag fixade och trixade med mitt jobb, då jag egentligen har beredskap så att vi skulle kunna åka. Sen innan det var färdigt blev de magsjuka, tråkigt nog, men då var vi redan inställda på att åka så Skägget kollade upp med Ängby Camping i Bromma om det fanns några lediga husvagnsplatser och det fanns det, enligt en representant för campingen. Det var bara att komma ner.

Skägget packade så att svetten sprutade medan jag jobbade av mina sista timmar för dagen. Glada i hågen drog vi till sist iväg söderut. Längre än till Tönnebro hann vi inte innan resan var en hårsmån från att få ett abrupt slut. En stor, fet jävla pilsnerhäck, med en raggarjävel (förlåt Kenny af Los Raggos, men han var en JÄVEL) som såg mer än lovligt förvirrad och stirrig ut mötte oss i fel riktning av rondellen! Efter honom hade en vit skåpbil slagit följe. Det var endast tack vare Skäggets snabba reaktion som vi klarade oss från en krock. Däcken skrek, raggarjäveln stirrade förskräckt omkring sig, drog på ut i vägrenen, förbi och oss och svängde sen bryskt upp mot E4:an, utan att åbleka det minsta inför oss, otroligt!!!

Vi tuffade vidare lätt chockade men snart infann sig vårt flow igen ända tills polisen vinkade in oss alldeles innan Gävle, där de kan väga ekipage. Skägget blev lite lätt orolig då vi hade lastat så pass mycket att han var osäker på om vi kanske hade överskridit max totalvikt. Polisbefälet bad sedvanligt om körkortet, så fick Skägget blåsa, inga problem. Vi började båda pusta ut lite lätt tills polisen påpekar att dimljuset är på, tillsammans med halvljuset. Det var bara att kliva ur bilen och följa med för att emotta ett stycke böter på 500 kr.

Efter det här började vi att skratta lite och skämtade om att vi säkert inte har någon campingplats när vi kommer fram. Mellan Gävle och Uppsala började vi fundera på om vi kanske borde ringa och kolla när de stänger grindarna för incheckning så Skägget ringer och får besked om att det är fullsatt. Det finns inte ett endaste litet utrymme där vi kan ställa vår husvagn. Han som lovade oss att vi skulle få plats skyllde nu ifrån sig det hela med att han minsann aldrig brukar lova något då det kan bli fullt på en grisblink. Vi citerade honom ordagrant i vad han hade sagt på morgonen och då blev han alldeles tyst en lång stund och hjälpte oss sen med nummer till andra campingar. Jag ringde och ringde och ringde, Fullt överallt! Till sist ringde jag Bredängs Camping som också var fullsatt men efter att ha hört vår historia kom han på att han hade en plats som inte var en plats - en vändplan där vi kunde stå och till och med få tillgång till el - HURRA!

Helgen fortsatte sen tack och lov i mer positiv anda. Solen sken från blå himmel på lördagmorgonen så vi bestämde oss för att leka turister, köpte ett Stockholmskort och bestämde oss för att besöka muséer och annat och fick en helmysig dag i stan, med lite olika ölstopp mellan våra besök.






Vi passade också på att åka en gratistur med båt till Hammarby Sjöstad och det var otroligt att se hur Hammarbyhamnen har förvandlats från slum- och skumraskkvarter till en enormt vacker stadsdel.




Mot kvällningen drog vi iväg oss mot Söder och började först med ett stopp på Högbergs på Götgatan. Därefter drog vi ner till Gröne Jägaren och satte oss på deras uteservering tills dess att de mer eller mindre kastade in oss. På väg in får jag syn på någon jag tyckte verkade bekant - Puskas! "Vad gör Du här?" Sa vi båda mer eller mindre i mun på varandra, fast med olika innebörder, så där fastnade vi kvar på Jägaren en ganska lång stund.





Kvällen fortsatte sen på Högbergs igen, där Skäggets brorson och två kompisar mötte upp. Där blev vi kvar till stängning men ingen ville riktigt gå hem så brorsonen ringde en tjej på Patricia så gick vi dit och rätt in genom VIP-ingången.
Den sista biten från T-banan och hem blev en barfotafärd - Jag för att jag hade så infernarliskt ont i fötterna, Skägget för att han hade gigantiska blåsor av sina nya boots han köpte under lördagen. Innan vi var hemma på campingen i Bredäng igen var klockan redan närmare 6 på morgonen.

Summa summarum fick vi en riktigt bra helg till sist och dessutom hade vi ju i alla fall tur med vädret.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-26 23:52:28

skratt Vilken resa! Men ni verkar haft det kanon, väldigt fina bilder!!!



Kram t dig & Skägget!

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-07-27 00:52:29

Haha, jösses! Men att det var fullt på varenda jävla camping? Ska nog starta en sådan i Sthlm asså! Jag tror fan allt funkar att driva i Sthlm.

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-07-27 17:49:14

Jag skickar dig filmen... plus att jag slänger med pengar som jag är skyldig (glömt bort).

Postat av: Kenny

Publicerad 2009-07-28 16:24:35

En påse blandat med strippa, lotter, potensmedel och alkohol. Inte illa. Så välkommen så =)

Postat av: Märy

Publicerad 2009-07-28 21:07:08

Meeen Fredolina är inte heller längre mä ju =)

Ja va ju inte där på den profilen heller =)



Men ja logger väll in snart! ja klarer väll inte av de här live annars =) haha



Postat av: Märy

Publicerad 2009-07-28 22:57:12

Näääää men Fredolina ha ja tage bort ju!

Hmmmmm läre ja gå in å titta å rå =P

Postat av: madde

Publicerad 2009-07-30 07:03:55

fina blogg och bilder.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela