Anna

Välkommen!

Skruttar runt i mysmood så här på lörda'n

Publicerad 2010-08-22 00:42:45 i Allmänt,

Mår myspys hela jag idag, skruttar runt och bara är. Var ut med barndomstjejerna och åt mat i går kväll på Strand i Bollnäs. Därefter drog vi ut på Parken och Fredagsrock och fick en fantastiskt rolig kväll. Jag som bara skulle vara kvar en liten stund sa efter vad som tycktes vara ett Litet Tag, att jag nog ville åka hem nu. Då var klockan två på natten *L*

Har mått skruttigt i flera dagar, utan att det bryter ut nå'n sjukdom riktigt. Ena da'n har det känts som begynnande förkylning och nästa som lite åt magsjukehållet. I onsdags kväll spydde jag fyra gånger och såg ut som en svälld fotboll när jag vaknade på torsdagsmorgonen så då valde jag att stanna hemma och vila en dag. Nu är det bättre även om det inte är hundra procent, men jag mår BRA ändå på alla andra sätt :)

Har i veckan varit med Storeman till det gymnasium han ska gå, en friskola i Bollnäs vid namn Hälsingegymnasiet.
Jag har bara hört gott om skolan och blev ännu mer lyrisk när vi kom dit. Vilket upplägg, vilken bra idé och vilken entusiasm! Gladast var Storeman över datorn han fick kvittera ut och som han ska de kommande tre åren för sina skolarbeten *L*

__________________________________________________________________________________________

Bubblan börjar att spricka för God El nu. Undrar vad Lasse Åberg tänker egentligen när han inser att han har gett bort sig själv gratis till något som visar sig vara lite av en bluff för elkunderna? Jag menar, Varför ska man betala flera hundra extra till ett bolag som sen skänker enbart ca 1 öre/Kwh som du förbrukar under ett år. På ett år blir det för en lägenhet med 2500 KWh i förbukning 25 kr till välgörande ändamål. VARFÖR då inte välja ett annat bolag som är de där hundralapparna billigare och så kan du istället skänka hela den besparing till välgörenhet istället?? Ja ja, de har lyckats med sin marknadsföring helt enkelt. Bara att gratulera...


___________________________________________________________________________________________

Jobbar nu bara två dagar till på mitt jobb, sen blir det semester en vecka. Därefter kommer jag att börja på Pensionsmyndigheten. Det ska bli mycket spännande!
Igår när jag kom till jobbet hade det kommit ett företagspaket till mig. Förvånat öppnade jag det, då jag inte väntade på någon särskilt post, speciellt inte på jobbet.
Inuti låg ett kuvert och ett paket som var från kollegor i Stockholm. Jag hade fått en jättefin lampa för att jag nu slutar på mitt jobb snart och i kuvertet var ett brev med massa värmande ord så jag blev alldeles rörd! Här är en bild på lampan jag fick, häftig va? :)





I morgon blir det dags för ridning igen i Segersta med gamla barndomskamraterna. Få se om jag kommer hem lika ledbruten den här gången också eller om det går bra den här gången. Antar att det kommer att göra lika ont i knäna nu också, men det är ju så roligt! Och så länge som det går bra, allergimässigt sett så kommer jag att fortsätta att rida lite då och då.



I valvträsk har de fixat Hiphop-festival, trots det låga invånarantalet och den höga medelåldern

En favorit i repris - Paul Lassiter gör sin Walk of Sex i Spin City

Say hi to the camera, mom!

Vet inte om jag har länkat den här redan men den tål att tittas på igen!



Dags att sova nu, God natt och puss till er från mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela