Anna

Välkommen!

Längesen jag bloggade igen nu

Publicerad 2010-12-04 11:59:13 i Allmänt,

Igår hade jag fest med mitt arbetsteam. Vi gjorde en variant av "Halvåtta hos mig". En tredjedel av teamet fick stå för förrätten, den andra för varmrätten och tredje för desserten. Själv gjorde jag all inhandling, fixade lekar och lite annat. Det var verkligen ingen lätt uppgift med inhandlingen! Hade med mig 5 enorma matkassar ut från ICA Kvantum och svetten rann!

Under kvällen som gick skulle grupperna bedöma smak, utseende/upplägg, dukning och samarbete. Sen hade de chans att håva in extra poäng genom frågesporter, musikquizer och refrängtävling. Det var full akvivitet och Jösses så skoj vi hade! När vi inte var så många kvar i lokalen städade vi ihop och så gick vi iväg på O'learys och strålade samman med ett annat team som var ute och fortsatte sen att ha skoj ända till stängning.

En annan rolig grej var tidigt på kvällen. Skägget ringde mig och berättade att den bult och bricka han hade beställt till sin skoter hade kommit till Maskincenter i Söderhamn och undrade om jag kunde ordna någon som kunde skjutsa mig för att hämta den. Sandra körde iväg mig. Hon hade precis kommit för att leverera lite grejer åt mig så vi drog iväg, jag i bara svart festklänning, rejält uppmakead och lite lätt salongsberusad. När jag kom in på Maskincenter vände sig VARENDA kund sig om och tittade på mig, den malplacerade personen i just det sammanhanget. ALLA där inne var vinterklädda, grå och blek och definitivt Nykter och såg ut att vara där i syften som passade in i sammanhanget. Där kommer jag med stora kliv i min korta klänning, nylonstrumpor och kraftiga make, genom butiken, fram till disken och ännu en gång blir jag uttittad men nu av personalen. En man tittade bort och stirrade på mig om och om igen. Kunderna vid disken vände sig om flera gånger och såg nästan chockade ut över min uppenbarelse. Han som hjälpte mig fanns sig i alla fall, skämtade och skrattade. När jag kom ur butiken bröt jag nästan i hop av skratt. Det kändes som att alla där inne trodde att de hade blivit utsatta för dolda kameran eller något. Snacka om att man kan bli SÅ malplacerad i fel miljö!

Den 18-19 december ska jag upp till Sollefteå för handledarutbildning. Jag ska blir utbildare för skoterförarbevis. Lite tokig tid är det, precis före jul men nu när den äntligen går och jag äntligen har fått klartecken på att jag har tillräckligt med pedagogik och erfarenhet av detsamma för att gå kursen är det lika bra att passa på innan Transportstyrelsen kommer på något annat. Sen hinner jag bara hem från Sollefteå så ska jag ner till Stockholm i arbetssammanhang så det gäller att se till att ha mycket klart inför julen för att inte behöva stå där dagen innan och ha ALLT kvar att göra.

Undrar vad den här kvinnan går på??

Tror den här tomten behöver Många koppar extra starkt kaffe

Han är ARG!

Kattslagsmål med kråkpublik

Har du sett den nya reklamen?

Plastflaskor har många återanvändningsområden - här är ännu ett exempel

Kommentarer

Postat av: kyd.blogg.se

Publicerad 2010-12-10 12:13:52

HAHA! Va fan? Tycker ni det? Hoppas det bara det var det som var likt då =)

Postat av: Kenny

Publicerad 2010-12-12 19:47:15

Funkar visst bara en gång/dator. Men tack =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela