Anna

Välkommen!

Lördagsgroggy

Publicerad 2010-11-13 10:51:31 i Allmänt,

Den här veckan har varit fullspäckad och på det har väglaget varit minst sagt spännande så jag har blivit utröttad bara av bilkörningen. Igår blev det lite oväntat en dag hemma som jag skrev om igår men jag klev upp lika tidigt som jag brukar ändå för jag behövde jaga läkartider åt Lilleman.

Efter läkarbesök, omläggning av Lillemans tå och köande på apotek uträttade vi lite ärenden i Bollnäs och det blev en dyr eftermiddag. För första gången i världshistorien blev jag med platt-TV. Det blev en LED-TV 46 tum, Samsung.

När vi kom hem var det dags för middagslagning. Lilleman fick bestämma mat så det blev ugnsbakad kyckling med mängder av vitlök och rosmarin, med ugnsbakade rotfrukter där allt får puttra tillsammans med vitt vin och smör. Det luktar så vansinnigt gott när den anrättningen står i ugnen att man blir knäpp på riktigt nästan!

Skägget fixade iordning en fördrink till maten, en Dry Martini, faktiskt shaken not stird :D

Efter middagen hade jag fullt sjå att hålla mig vaken och innan klockan var 22 hade lilla Anna somnat in så sött och sov ända till kl 9 i morse så nu sitter jag här och är alldeles groggy av för mycket sömn tror jag men det var verkligen Välbehövlig sömn! Igår kände jag mig faktiskt lika utslagen som de här två filurerna:

 

_______________________________________________________________________________________

Sugen på middag? Om du inte är så hungrig kanske den här fisken är något för dig?

Norrut eller söderut - Hur är det nu, egentligen??

Windowsbussen...

Rebellhund??


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela