Anna

Välkommen!

Fullsatt på Storgatan 61 igår

Publicerad 2010-10-31 14:01:37 i Allmänt,

I veckan bestämde min bror och jag att han och flickvän skulle komma upp som igår. Sen visade det sig att Skäggets brorson i Stockholm skulle komma upp med sin flickvän så då kände vi att de också måste komma naturligtvis.

Brorsan och trevliga Å kom först och strax därefter ringde det på dörren, brorsonen tänkte jag och Skägget, men istället var det mellanbrorsonen med flickvän. Trevligt! Så kom brorsonen från Stockholm och där hade det kunnat sluta. En stund senare ringde det på dörren igen. Alla tittade vi på varandra - vem är det nu? Skägget öppnade dörren och en mörk dalmasröst hördes från hallen. Alla satt som fågelholkar. jag gick ut i hallen och då såg jag att det var Anders och Ullis som jag lärt känna genom nätet en gång i tiden och de var på väg norrut och skulle in och säga hej lite snabbt innan de drog vidare, kul! 

Maten blev klar och vi började alla att äta. Då ringde det på dörren. Men vad nu? Jo det var ju Skäggets bror, trevligt trevligt. Ännu en stund passerade och så ringde det på dörren igen och denna klev den yngsta brorsonen med flickvän in med orden "Jag hörde att det var hit man skulle gå för att träffa alla"

I mitt lilla kök och matplats satt vi en massa bröder, samtliga utom en med sina respektive. Den totala summan skallar uppgick som mest till 13 personer och det var smärtgränsen för vad matplatsen tar i människoväg då inte en enda ledig stol fanns kvar därefter, men Jösses vad roligt det var med alla dessa härliga människor hemma hos oss! Tänkte att jag skulle knäppa kort på alla men glömde hela tiden att hämta kameran så det blev aldrig någon bild, synd nog.

Idag mår jag mindre bra. Som vanligt hade mellanbrorsonen med sig lite nya whiskysorter att prova, samtidigt som det blev vin till maten, G&T efteråt och faktiskt lite Baileys också. De sista underbara människorna gick kl 6 i morse så av både flera och förklarliga skäl är mitt huvud mycket T_U_N_G_T nu men det är självförvållat och lite värt det var det trots allt när det blev så trevligt. Det här gör vi gärna om igen.

Avslutar med ett störtskönt klipp Kny hittat på Youtube - BAZINGA!


Nu blir det en pizza snart tror jag...

Puss!

Kommentarer

Postat av: Kenny

Publicerad 2010-11-02 18:55:13

Fan va häftigt. Värsta impulsiva kalaset... så gott som iaf =)



Bazinga! Kan inte sluta titta på detta videoklipp!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela