Anna

Välkommen!

En rörlig vecka

Publicerad 2010-09-12 20:04:42 i Allmänt,

Den här veckan har gått i resans tecken och har gått ut på att fylla så mycket som möjligt på ett och samma dygn. I måndags var jag till Gävle på utbildning. Kom hem vid sextiden, kastade i mig en matlåda jag så klokt nog hade förberett och så iväg på möte med Arbråkampen där vi skulle sammanställa hur långt vi hade kommit med vårt nöjesprojekt. Väldigt långt hade vi kommit skulle det visa sig så nu är allt officiellt, fre-lör 8-9 oktober har vi en Stormrockshelg i Arbrå! Mer info finns på Facebook på Arbråkampens sida.



Tisdag och onsdag tillbringade jag i Stockholm där alla nya chefer på min arbetsplats fick chefsintroduktion. Mycket som var intressant. Vi höll på ända fram till kvällen på tisdagen och sen gick vi direkt iväg ut på Götgatsbacken där vi tog en mat- och ölrunda och passade på att lära känna varandra lite. var hemma först på kvällssidan på onsdagen och stupade nästan direkt i säng. Var helt slut av de tre första dagarna på veckan plus att jag dras med en envis förkylning som gör mig matt.

Torsdag var det åter dags för Gävle igen. Där fick vi lite utbildning och avhandlade lite annat smått och gott. Kom återigen hem mot kvällningen men innan det blev mörkt hann Skägget och jag med att åka ut till skogen en vända. Vi har sett några ställen som var fulla av kantarellknoppar för 1,5 veckor sen men de hade just inte växt något mer. Det har nog börjat ta slut på växtkraften hos de gula kantarellerna nu.

Fredag var jag i Söderhamn och då var det en introduktionsdag för nyanställda. Väl hemma uträttade Skägget och jag lite ärenden och tog en vända till skogen igen. Det är så skönt att komma ut på kvällarna och rensa huvudet efter en lång dag av nya intryck, inomhus dessutom.

Lördag morgon drog Skägget iväg till skogen för röjardag tillsammans med skoterklubben. Jag valde att stanna hemma för att inte ta ut mig för mycket nu när förkylningen så sakteliga börjar släppa gräppet om mig. Åkte till stan istället för att handla lite på apoteket. Sandra ringde och ville iväg till skogen för att leta svamp, men innan vi kom iväg tog vi en vända förbi röjarna som nu var färdiga för dagen och brände på kolbullar för fulla muggar. Vi stoppade i oss en varsin kolbulle, tog med oss Skägget och drog sen i väg på svampsafari.

Jag hittade de första svamparna. En stund därefter hade vi fullt upp allihopa med att plocka.




Skägget plockar för fullt och Elsa vilar sig en kort stund innan hon skuttar vidare (handskarna är för att han inte tycker om konsistensen på svamp)



Sandra på väg från ett svampställe till ett annat



Elsa som kom på att hon kanske var ren ändå...



På vägen hem tog vi en tur till Ovanåker för att spana in björn på ett säkert björnspanarställe men det enda vi såg var det här:



På hemvägen tillbaka till Arbrå där en svampmiddag och vin väntade blev Sandra uttråkad, drog i sig lite Bricanyl och två portionssnus och blev hög skulle jag vilja påstå :D


Kvällen blev en lugn hemmakväll tillsammans med Skägget och Sandra. Vi masserade varandra lite, drack vin, pratade och skrattade i massor.

I morse tog jag sovmorgon och drog sen iväg till bästa Marlene för lite hårklippning. Jag kommer att gråta blod den dag hon slutar att klippa för hon gör det så bra! När jag kom hem hade Sandra ringt och ville iväg till skogen så vi drog i väg alla tre plus Elsa och  letade lite på nya ställen. Skörden blev medioker men det var egentligen bara bra för jag har knappt hunnit med att rensa det vi fick med oss hem. Har bakat fyra rågsiktslimpor och gjort matlådor för hela veckan och insåg sen att vi behövde middag idag också så då brände jag på lite mer mat.

Nu ska jag packa inför morgondagen. Det blir två dagar i Högbo där vi ska ha Kick off och sätta planen för hur vi ska jobba det kommande året. Ska bli riktigt spännande!

Innan jag slutar kommer här lite länkar

Det ska börjas i tid med snortningen!

Letar du ny bil? Kanske den här kan vara nå't? 

Det här är verkligen vad som kallas sjögång!

Ny film på den Glada DJ:n 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela