Anna

Välkommen!

Fredag - det var ju måndag igår?

Publicerad 2011-02-11 19:30:40 i Allmänt,

Jag säger ofta att veckorna går fort nuförtiden och det ligger väl säkert något i ordspråket att Tiden går fort när man har roligt. Den här veckan har tiden gått extra fort så det säger väl en hel del om min vecka som har gått.

I söndags blev det en härlig dag utomhus med skotrarna. Skägget och jag åkte till Iste och stannade på Istesjön där det var lä och bara njöt i det komplett underbara vintervädret. Det kändes som om våren var nära fastän det bara är början av februari!

                                              


Söndagkväll blev det en sväng till till Bollnäs för att hälsa på en vän, en mysig kväll, innan det var dags för mig att packa väskan.

Måndag blev det jobb på ordinarie kontoret och i slutet av dagen tåg till Arlanda där en natt på Sas Radison blu hotell väntade nere på Arlanda på mig och en kollega. Tisdag morgon, tidigt som satan åt vi en kanonfrukost på hotellet och tog sen planet till kontoret i Luleå där två dagars studiebesök och utbildning väntade på oss, två kanondagar både arbetsmässigt och privat, Luleå visade sin allra bästa sida med klarblå himmel, sol och gnistrande snö och kanonservice på hotellet som förvisso inte var lika stilfullt som SAS Radison men väl väldigt charmigt och superservice! Flög hem igen onsdag kväll, tog en minisovmorgon på torsdagen för att orka.

I morse hade jag ställt klockan extra tidigt då jag visste att skottning stod på schemat innan jag åkte till Söderhamn för veckans sista arbetsdag. Halvsex imorse stod jag ute och skottade för fullt och insåg att det inte var någon idé att kasta sig iväg. Hela Storgatan i Arbrå var helt oplogad och snödjupet på gatan för djupt för att bilen skulle ta sig fram. Gick in, åt frukost, väckte barnen och snart blev vi alla varse om att barnens skolor var stängda idag. Behöver jag säga att det var ett häftigt jubel som kom ur Lillemans mun?

Nu var inte snökaoset så värst illa för min del. Vid 9-snåret var Storgatan plogad och Flästavägen fullt körbar omän vissa sträckor med endast ett körfält. På jobbet rådde en uppsläppt stämning så som snö kan skapa. Skrev förr länge sen i en blogg om hur snö får människor att prata med varandra. Jag gillar faktiskt såna här dagar som idag, det blir liksom lite annorlunda, lite speciellt...

Den sötaste kattungen på länge!

Påle för poledancing, eller?



Just det, i veckan fick jag ett brev med massor av egoboost i. På andra momentet av min ledarskapsutbildning skulle vi skriva brev till en av deltagarna som handlade om våra förbättringsområden som vi hade jobbat fram ur ett utvärderingsmaterial under kursen. Fantastiskt fina ord och spot on i sina frågeställningar vilket har gett mig en kick  att fortsätta i riktningen jag hade bestämt mig för - fantastiskt brev var det på alla sätt! : )

Mindre roligt var att vi fick köra in svärfar på sjukhus i måndags. Idag fick han äntligen komma hem. Från början trodde de att han fått en mindre infarkt men sen visade det sig att det var två proppar i lungorna. Han ska utredas vidare för att utesluta fler fel. Positivt är dock att han verkar piggare på länge, bortsett från att han lätt blir andfådd, men vem skulle inte bli det med proppar i båda lungorna?

Ha en Skön och Underbar helg!

Puss och Kram på er! Om ni vill ha vill säga *L*

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela