Anna

Välkommen!

Söndag men ingen ångest

Publicerad 2011-02-13 10:41:11 i Allmänt,

Ja då var det söndag igen men här existerar ingen söndagsångest. Tror det både beror på att jag trivs så bra på min arbetsplats men även för att vi trots den korta tid som helgen är så hinner vi göra mycket av kvalitet.

Igår lördag fick jag äntligen min efterlängtade sovmorgon och sov nästan ända till halvtio! Det kändes skönt att äntligen få vara utsövd och pigg! Alla andra helger har jag antingen haft en tidigt morgontid att passa eller så har jag vaknat tidigt fastän jag får sova. Vaknade faktiskt redan vid femsnåret igår morse också men lyckades med att somna om den här gången.

Efter frukost och runtskrotning hemma på lördagmorgonen tog vi skotrarna till Koldemobacken där det var familjedag med skidtävlingar, after ski och massa annat. Det var mycket av både skidfolk och skoteråkare och blev en riktigt härlig stund uppe i backen! Det är fantastiskt att Friluftsfrämjandet håller igång backen för den är en sann träffpunkt så här vintertid. Snart kommer de underbara vårvinterdagarna också när man kan sitta mot väggen utanför värmestugan och lapa sol, härligt!

Efter Koldemobacken tog vi en rejäl omväg hem och körde upp leder som var ospårade efter snöovädret natten mot fredag. Till en början gick det strålande bra! Vi plöjde genom drivsnö och tog oss fram som värsta proffsförarna men sen började jag fega i vanlig ordning vilket resulterade i två rejäla fastkörningar. Vid den andra fastkörningen vände Skägget och kom tillbaka och skulle köra förbi mig genom en jättehög med lössnö, trodde vi. Det visade sig vara hårt där och hans skoter tippade över lite och på en sekund hade han kört fast sin skoterskida i min och där satt vi sen fast rejält! Länge var vi övertygade om att vi skulle få gå hem från skogen, men till sist kunde vi lirka lös min skida, komma loss med skotern och så tog vi oss sent om sider hem igen. Middagen blev i det närmaste nattvickning innan den var klar pga att jag släppte gasen för mycket vid fel tidpunkt men det blev en härlig dag i alla fall!

Lördagkvällen ägnades åt umgänge med Skägget och en vän och det blev sen natt innan vi kom i säng, men det var en exceptionellt trevlig kväll i alla fall.









Idag väntar mindre eminenta uppgifter som städning, bakning och matlagning men mot kvällen rasar det in ett tiotal vänner och bekanta här så då blir det lite skoj igen : ))

Ha en fantastisk dag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela