Anna

Välkommen!

Fredag och semester

Publicerad 2011-01-28 09:03:57 i Allmänt,

Idag är det fredag och jag har tagit en semesterdag. Det blir extra lyxigt att ta en dag då och då, bara så där. Nu är det inte så att jag inte har saker att göra. Dagen ska bland annat ägnas åt planering av skoterförarutbildning och lite uträttande av ärenden men det känns ändå gött att få en förlängd helg.

Veckan som har gått har varit minst sagt händelserik, både i positiva och negativa ordalag. Mitt arbete står för det positiva rakt av medan den privata fronten har fått mina öron att nästan trilla av i pur förvåning och förfasan. Det mesta mesta har inte gällt mitt liv men jag blir ju ändå engagerad när det är mina vänner det handlar om.

I helgen blir det skoterutbildning för merparten av tiden. Sju förväntansfulla själar ska genomgå kursen och, hoppas jag, bli godkända på söndag eftermiddag. Jag hoppas på att hinna med lite egen skoteråkning också, mellan kurser och skjuts av barn till och från Järvsöbacken. Lilleman har blivit riktigt biten av slalom nu så varje ledig stund vill han tillbringa i backen. Han köpte nyligen Twintip-skidor för pengar han hade sparat ihop till så nu är det extra roligt. Mammahjärtat undrar förstås vilken dag hon kommer att få ett samtal hem som säger något om brutna armar/ben för nu är det hopp, snurr och snart volter som gäller. Första dagen han testade dem kom han hem och deklarerade glatt att han hade gjort nästan en Trea (360 graders snurr) i luften och då är han fortfarande väldigt mycket nybörjare på slalom så vi får se vart det barkar någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela