Anna

Välkommen!

Lördag och Mirakel händer...ibland!

Publicerad 2011-01-29 19:03:24 i Allmänt,

Kan man inte skriva A ska man inte skriva B heller men jag måste ändå få skrika ut att ibland händer Mirakel! Jag trodde inte mina öron att ett gnagande problem som jag har haft skulle ta en så förvånansvärt positiv ändring! Jag har också fått erfara att även den mest envise kan tänka till och ändra åsikt i en fråga så att det blir harmoni för alla inblandade parter.

Igår och idag har jag hållit i första helt egna skoterkursen. Det blev lite extra speciellt då två fransmän var med på kursen, varav en inte förstår så mycket svenska så det blev en del tolkning mellan varven.  Gjorde lite förhör på det vi har gått igenom innan vi avslutade idag och det verkar som att det sitter hos alla men jag är Jättenervös att en eller flera ska kugga sig. Då behöver jag sätta mig ner och gå igenom igen hur kursen ska läggas upp. I morgon har de uppkörning och uppskrivning så efter det vet jag. Om de klarar sig i morgon ska jag hoppa jämfota och tjuta av glädje(och andas ut)!

Efter kursen blev jag och Skägget bjudna på mat på Orbaden Konferens. Inte varje dag det händer så det var verkligen ett trevligt inslag = ) När magarna var proppfulla klädde vi på oss och tog med oss fransmännen ut på guidetur till nya leder de inte tidigare har åkt på. Den ena mannen är guide för franska turister som kommer till Orbaden konferens för att få uppleva svensk natur i vinterskrud. Bland annat gör de safariturer på skoter. Den andra fransmannen är den som äger charterbolaget som ordnar turerna och han blev förtjust i de nya leder vi visade på så nu har de lite fler uppslag över var de kan åka.

Båda barnen har åkt till sin pappa så ikväll är det bara jag och Skägget hemma. Känns lite konstigt nu när vi har haft barn här hela tiden sen mycket länge tillbaka. Kanske passa på att ha lite kvalitetstid? : ))

Puss å kläm på er!

Kommentarer

Postat av: kyd.blogg.se

Publicerad 2011-01-29 21:33:25

Haha! Ja men det skulle vara praktiskt ju! Ibland orkar man inte skriva ett helt inlägg i bloggen plus att man ska skriva captcha-texten också.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela