Anna

Välkommen!

Statusrapport.

Publicerad 2011-03-09 08:39:59 i Allmänt,

Idag är det sista dagen jag har semester på det här sportlovet. Det har varit välbehövliga dagar som jag har använt till att ta itu med allvarliga saker.

Annars har livet rullat på som vanligt den sista tiden. Förra helgen fick vi tid till en heldag på skoter. Vi tog med oss en kompis och åkte först till Istevallen där vi grillade korv. Det var enormt blåsigt och inne i skogen hörde vi hur ett träd blåste omkull så det var inte den mest fröjdefulla tiden vi hade där men solen sken från klarblå himmel och det var ändå skönt att vara ute. Sen drog vi vidare mot Bjärken-Hälsen-Linjekojan-Vestbyvallen och så hem till sist. 7,2 mil hade vi avverkat när vi kom hem.

Nu är det slutåkt med skoter för vinter för min del skulle jag tro. Har lagt ut den på blocket och idag ringde en kille från Västerås och ville köpa den rakt av. Just nu känns det som att det är lika bra att den försvinner för det kommer inte att finnas tid för åkning på flera helger framåt, samtidigt som det är lite sentimentalt också då det är min första egna skoter...

Planerar lite omgörning här hemma. Det ska bli inköp av ny säng och ev soffa om jag hittar en soffa jag kan trivas med till rätt pris. Sen ska det bli lite färg och tapeter också. Ska dock inte gå ut så stenhårt som sist utan ta bit för bit, rum för rum så att allt blir klart och inte halvfärdigt för att jag har kört slut på mig själv. Var på Rusta igår och såg en hel del riktigt schyssta tapeter. Nu gäller det bara att bestämma sig för vad det blir för något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela