Anna

Välkommen!

Jag lever, hör och häpna!

Publicerad 2011-05-29 17:59:19 i Allmänt,

Det var längesen jag hade någon lust och inspiration att skriva men nu är det i alla fall dags att uppdatera sig lite. Det händer vansinnigt mycket i mitt liv just nu och faktiskt behöver jag sätta i bromsen lite snart för att hinna med att förstå vad som händer.

Sen jag skrev sist har jag blivit singel och hunnit fylla fyrtio år. Mång har skrattande frågat om det är fyrtioårskrisen som har fått mig att gå bananas och separera, den bjuder jag på... Hade förresten en fantastiskt rolig 40-års fest med 80-talstema och det är den roligaste fest jag har haft på mycket länge! Vilken glädje och engagemang hos alla som kom och humöret höll i sig på alla hela kvällen och natten. Ett sent TACK till alla kommer här - Ni har Alla verkligen gett mig ett minne för livet och jag har fyllt på minnessäcken med ett Stort gulkorn! ♥

        

 

Länge velade jag fram och tillbaka om jag skulle ge mig själv en resa i 40-årspresent eller göra en stor fest. Till sist bestämde jag mig för festen ändå, då jag aldrig har firat stort någon gång. Det är jag tacksam för att jag valde. Dessutom hade Sandra styrt upp festdeltagarna att vara med på en och samma present. De skramlade pengar till en resa - hela 3900 kr fick jag! Är både rörd och mållös må jag säga. Av pengarna blev det en resa till Montenegro med Sandra en vecka. Den kom jag hem från natten mot onsdag. Vi hade en toppenvecka med massa sol, bad och lata dagar. På planet fick vi hjälpa en kvinna som var vansinnigt flygrädd. När hon hade lugnat ner sig började hon fråga oss var vi var ifrån och snart visade det sig att hon har utbildad gemensamma vänner till oss i avslappningsmassage. Den här kvinnan håller på med massa grejer och bland annat lade hon en Tarot för oss som var mycket intressant. Vi hade tänkt att vi skulle parta till lite den här veckan utomlands, istället blev det mer en inre resa som har väckt mycket tankar och funderingar i positiv bemärkelse.

I fredags flödade bubblet på jobbet. En kär kollega till mig slutade efter elva år på samma ställe så vi både firade hans nya utmaningar och dränkte en och annan tår över att förlora honom hos oss. Sandra hämtade mig i Söderhamn och hon följde med oss en sväng på CH där vi slog klackarna i taket en stund. Vi åkte i alla fall hem före klockan två på natten så på lördagsmorgonen var jag pigg och fräsch.

Lördagkväll, dvs igår, var Sandra, jag och Emelie bjudna hem till Johan och Linus på grillat för att sen åka vidare till Torön där det var premiär. Maten var helt fantastisk och de hade dukat superfint ute i Lusthuset. Där satt vi och drack och åt och drack och drack lite till... faktum var att Anna blev en liten fjortis som häver i sig för mycket alkohol på alldeles för kort tid och faktiskt somnade hon i lusthuset medan de andra drog iväg, inte till Torön men väl Bollnäs och Tuppens. Innan jag somnade hade vi så himla roligt. Vi skrattade så magmusklerna värkte av alla historier vi fick höra!

Nu väntar strax en ny arbetsvecka för min del. Först ska jag försöka titta ikapp på alla Big Brother jag har missat under min utlandssemester.

Tjing tjing

Kommentarer

Postat av: Susann Ahlsten

Publicerad 2011-07-01 19:33:37

Goddag! vad intressant din blogg verkar vara! lär verkligen att läsa dina inlägg igen! =P Hoppas du har en trevlig vardag =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela