Anna

Välkommen!

ONT!

Publicerad 2012-11-11 19:32:00 i Allmänt,

Igår var Sandra och jag iväg på Roma för att äta pizza. Båda längtade efter kladdmat efter att ha varit ut på fredagkvällen och ruskat runt de lurviga. Roma har fantastiskt goda pizzor och vi hade en lång intressant pratstund med ägaren innan vi nästintill rullade ut genom ytterdörren. Rulla var kanske precis det jag gjorde för när jag tog det sista steget ut på gatan trampade jag snett med mina högklackade stövlar. Nedanför sista trappsteget var det uppbyggt med asfalt så det lutade utåt och jag klev ut snett åt vänster från trappsteget, med följd att jag var på väg att stupa men istället motverkade det. då sträcktes ovansidan av lårmuskeln ut i sidled också, som en pilbåge. Det gjorde så frukantsvärt ont och jag visste inte riktigt hur jag skulle få kontroll på mina ben och fötter för att undvika att det sträcktes ut ytterligare. Innan jag hann få ordning på alla kropsdelar hörde jag hur det klockade till i muskeln och jag hann tänka, Nu går muskeln av, när jag precis återfick balansen igen. 
 
På detta följde en äcklig och obeskrivbar smärta som gjorde mig svimfärdig och spysjuk. jag ställde mig bakom hörnet av Roma och lutade mig mot väggen och bara koncentrerade mig på att andas ut smärtan. Så kom jag på att det ju var lite pinsamt att stå precis utanför Roma så jag samlade kraft och började gå några meter men insåg att jag nu var ännu mer svimfärdig så jag stannade och lutade mig mot väggen mot sportaffären intill. Hörseln försvann, benen blev mer och mer geleiga och spyorna satt ända uppe i halsen men jag tyckte fortfarande det var väldigt pinsamt och tänkte att folk som ser mig måste tro att jag är apfull (drack coca-cola på Roma). så hörde jag att det kom ut gäster från Roma så jag tog nya krafter och staplade vidare några meter där jag fick stanna igen. Så höll jag på tills jag var hemma. 
 
Hemma i soffan försökte jag mig på högläge med benet och letade fram både värktabletter och linda och sen slocknade jag snabbt. Smärtan och den sjukt äckliga känslan tog slut på all min energi. Enligt Sandra somnade jag mitt i en mening mer eller mindre. Jag hade tänkt ta mig till sängen för att sova men vaknade upp kl två i natt fortfarande på rygg i soffan med benet i högläge och det var nog tur för när jag klev upp var faktiskt benet lite bättre. Lika i morse när jag vaknade var det betydligt bättre men jag känner när jag är igång och rör mig lite för mycket så blir det spänt i muskeln. Så himla typiskt, nu när flytten är nära förestående och allt, men men det är bara att bita ihop och köra : )
 
Kram kram alla fina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela