Anna

Välkommen!

Året som gått del 4

Publicerad 2012-09-22 16:12:29 i Allmänt,

När det är mig det handlar om så finns ofta mat och dryck med i bilden också. Jag älskar att äta, inte ensam men gärna samla ihop familj och vänner för att äta och dricka gott tillsammans. 
 
Ost är alltid gott och kan ätas tillsammans med annat småplock under många timmar, tillsammans med ett eller en par goda glas rödvin. Ostkvällar har det blivit några under sommaren. 
 
 
 
 
 
 
Blåbärsdrinkarna på Cielo satt som en smäck! Den blå färgen satt som en smäck på tungan också! 
 
ås
 
 
 
 
 
 
Efterrätt är aldrig fel. Här är det ananaspaj och glass efter en god hemlagad middag
 
 
 
Kalopskok. En hel gryta full blev det en helg när jag hade storkok... 
 
 
 
 
Basilika har varit ett flitigit inslag i sommar. Lidl har haft en fantastiskt fin krukbasilika till ingen peng alls till min stora lycka! 
 
 
 
 
Blåbärsplock. Av de vackra välsmakande bären kan man göra mycket skoj och mumsigt
 
 
 
 
 
Mysiga kvällar på balkongen har jag haft
 
 
 
 
 
Tapaskväll med Sandra... 
 
 
 
 
 
Kvällsfika i Narnia 
 
 
 
 
Fantastisk rabarberchutney på väg att koka ihop sig till lagom tjock konsistens
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela