Anna

Välkommen!

Till Pia, min vän

Publicerad 2013-02-27 16:45:35 i Texter,

Ambivalens

Varenda molekyl i min kropp virbrerar 
Vibrerar i otakt, skapar obalans 
Vill bara försvinna och aldrig mer återvända 
Vill bara skrika rätt ut för i helvete ser ni vad ni gör? 

Vet inte vad jag ska tänka eller tycka 
vad var det egentligen som hände? 
Vet inte vad jag gjorde eller sa 
Vill bara skrika rätt ut Men krama mig då! 

Vill ju bara att du ska hålla om mig 
Säga ta det lugnt, allt blir bra 
Vill ju att du ska hålla mig beskydda mig 
med dina armar stora som vingblad 

Så ambivalent just nu 
Vad vill jag? Vad känner jag? 
Så arg och ledsen just nu 
Låt mig vara ifred! 
men lämna mig för helvete inte ensam!

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2013-02-28 06:38:26

Denna dikt kommer jag aldrig glömma, återigen en dikt som gick rakt in i hjärtat.

Tack! <3

Svar: Tack själv Pia <3
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela