Anna

Välkommen!

Nålsögats mitt

Publicerad 2013-01-07 22:22:00 i Texter,

Nålsögats mitt

Gröna ögon till trots,
med blåögd blick betraktar
I nålsögats mitt,
stilla och ro
runtomkring livet stormar
rycker och sliter

Gröna ögon betraktar
kryper ihop
i trygg kokong
Stannar en stund till
Ödesdiger kaos
Stormen ylar och river

Gröna ögon blundar
kniper hårt
omvärlden utesluter
Söker inom
Efter själakraft och styrka
Somnar trött medan vinden viner

Gröna trötta ögon
Med brutna vingar
Slickar sina sår
ångestfylld
Stilla bestämt tänker
Mina drömmar jag ännu besitter

Gröna ögon
med beslutsamhet
på stadiga ben sig reser
I nålögats mitt
hämtat kraft och själamod
På väg igen för nya strider

Kommentarer

Postat av: Pia

Publicerad 2013-02-26 08:32:42

Jag vet inte varför, eller hur, men den gick rakt in i hjärtat på mig. Speciellt de två sista styckena.

Extremt bra skriven!

Svar: Tack än en gång Pia :) <3
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anna

I den här bloggen finns en mix av dagboksblaj och fiktiva texter.Ibland dyker kanske en och annan dikt upp också men det är ju inte min styrka direkt så någon uppsjö av det lär du inte finna.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela